خبرگزاری کار ایران

کمالوندی:

دستاوردهای رونمایی شده نقطه عطفی بزرگ است

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۴۵۷

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: چیزی را که در لوزان به دست آوردیم در حال تثبیت آن هستیم و انشاءالله با تثبیت موقعیت ما در عرصه هسته‌ای و باز شدن فضا پیشرفت‌های مضاعفی را خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در روز ملی فناوری هسته‌ای در گفت‌وگو با شبکه خبر به تشریح دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای پرداخت و درباره چشم انداز صنعت هسته‌ای کشور با بیان اینکه امروز روزی تاریخی است، درباره مذاکرات لوزان عنوان کرد: چیزی را که در لوزان به دست آوردیم در حال تثبیت آن هستیم. نگاه طرف مقابل این بود که به این نقطه نرسیم و حال به دنبال آن هستند که ما را به عقب برگردانند.

وی اضافه کرد: انشاءالله با تثبیت موقعیت ما و باز شدن فضا پیشرفت‌های مضاعفی را خواهیم داشت.

معاون رئیس سازمان انرژی اتمی دستاوردهایی که امروز در عرصه هسته‌ای رونمایی شد را یک نقطه عطف در عرصه هسته‌ای برشمرد.

کمالوندی درباره رونمایی از «اینسترومنت گیجینگ» که برای اندازه‌گیری کوره‌های بلند ذوب آهن و مواد پتروشیمی و همچنین چگالی مواد داخلی آنها استفاده می‌شود گفت: برای اندازه‌گیری این فضاها و محصولات آنها نیازمند ابزار و وسایل دقیقی هستیم که به دلیل تحریم نمی‌توانستیم آن را تهیه کنیم ولی با تلاش دانشمندان کشورمان محصول «اینسترومنت گیجینگ» رونمایی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه رادیو داروی «ریساکل بیوتیل» ماده اولیه لاستیک است افزود: همگان می‌دانند که این ماده برای محیط زیست در زمانی که فرسوده شود مضر است لذا دانشمندان ما این محصول راهبردی را تولید کردند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: برای بهره‌برداری از این محصول ابتدا مواد لاستیک به صورت پودر درآمده و سپس اشعه به این مواد تابانده می‌شود و در نهایت با افزایش حجم مولکولها بهره‌برداری بهتری از مواد صورت می‌گیرد که حتی از مواد اولیه نیز کارایی بیشتری خواهد داشت.

کمالوندی در پاسخ به سوالی درباره رونمایی صورت گرفته از محصول محیط زیستی توسط رئیس جمهور نیز گفت: «ریساکل بیوتیل» از افزایش ورود لاستیک به محیط زیست جلوگیری می‌کند.

وی در توضیح بیشتر گفت: در اماکن عمومی که تحرک مردم در آن زیاد است مانند اتوبوس‌ها که آلودگی فراوانی نیز دارد از فیلترهایی برای سالم سازی هوا و تنفس بهتر استفاده می‌شود که در صورت بکارگیری این محصول محیط زیستی هموطنانمان می‌توانند ضمن تردد در اماکن عمومی ضمن بهره‌مندی از هوای پاک از تنفس بهتری برخوردار خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: این محصول محیط زیستی هم به دست دانشمندان کشورمان تولید شده و منتظر تجاری‌سازی و تولید انبوه آن هستیم.

کمالوندی اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ورد بخش خصوصی و تجاری‌سازی محصولات تولیدی خود است و در صورت تولید انبوه می‌توانیم ضمن رفع نیازهای داخلی به دنبال صادرات آن نیز باشیم.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: روز ملی فناوری هسته‌ای روز تاریخی در این صنعت است.

کمالوندی در ارتباط با نتایج تفاهم لوزان سوئیس نیز افزود: ما آنچه که به دست آوردیم در حال تثبیت آن هستیم نگاه طرف مقابل این بود که ایران به نقطه فعلی نرسد ولی حالا که دستاوردهای خوبی در این زمینه داریم آنها به دنبال عقب‌گرداندن ایران هستند.

وی اظهار داشت: مهمترین دستاورد صنعت هسته‌ای کشورمان غنی‌سازی است در حالی که هم اکنون مجتمع سوخت نیروگاه‌های بزرگ را در کشور داریم و انشاءالله با تثبیت موقعیت فعلی و باز شدن فضا، پیشرفت‌های مضاعفی را در این صنعت خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز