خبرگزاری کار ایران

محمد کیانوش راد در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بیش از عرصه سیاسی٬ به پاسخگویی در عرصه اقتصادی نیازمندیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در گذشته کسانی بوده‌اند بدون آنکه در چارچوب قانون و رعایت قانون حرکت کنند٬ شعارهای عدالت ومبارزه با فساد را سر دادند

محمد کیانوش راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ در باره شعار دولت پیرامون مبارزه با فساد گفت: قبل از هر چیزی بدانیم هر دولتی که شعار مبارزه با فساد را سر می‌دهد در اولین اقدام خود باید سعی کند در چارچوب قانون عمل وحرکت کند. 

وی ادامه داد: در گذشته نیز کسانی بوده‌اند که شعارهای عدالت و مبارزه با فساد را سر دادند٬ بدون آنکه در چارچوب قانون و رعایت قانون حرکت کنند. متاسفانه با همه ادعا‌های خود سعی کرده‌اند قانون را دور بزنند که این عمل بیشتر بستری برای فساد ایجاد کرده است. 

وی افزود: اجرای عدالت در صورتی میسر است و به مانعی برای جلوگیری از فساد منتهی می‌شود که همه عمل به قانون را سرلوحه کار خودشان قرار دهند. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: امروز نیز اگر دولت می‌خواهد راهکار عملی را برای مبارزه با فساد داشته باشد٬ باید سعی کند الزام به قانون را در همه نهادهای دولتی و مسئولان ایجاد کند و شفافیتی را به خصوص در عرصه‌های اقتصادی نشان دهند٬ در این صورت است که می‌توان امیدوار بود حرکت جدی در عرصه مبارزه با فساد صورت گرفته است. 

کیانوش‌راد به بحث رسانه‌ها ونقش آنها در مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید ناظران اصلی کشور باشند و دولت نیز باید سعی کند نسبت به مسائل اقتصادی پاسخگو باشد. ما امروز بیش از عرصه سیاسی به پاسخگویی در عرصه اقتصادی نیازمندیم. 

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها بیان کرد: ما مشاهده می‌کنیم چگونه بحث‌هایی تحت عنوان پول‌های کثیف جریان و فضای سیاسی کشور را مختل و در دست می‌گیرد و نقش اساسی را در جهت‌گیری آن دارد٬ بنابراین لازم است دولت اقدام اساسی را در سال جدید در راستای شفافیت اقتصادی ا یجاد کند. 

کد خبر : ۲۶۸۵۹۶