خبرگزاری کار ایران

رئوفیان در گفت‌وگو با ایلنا:

جلسات وزارت کشور با احزاب خروجی و عمل عینی نداشته است

دبیرکل حزب ایران زمین تاکید کرد:انتظار از وزارت کشور این است که جلسات به احزاب به تصمیمات عملی منتهی ونتیجه عینی داشته باشد؛و لی متاسفانه این جلسات به عمل صریح همراه نبوده است.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره نتایج و تاثیرات جلسات دبیران احزاب با وزارت کشور گفت: این جلسات قطعا می‌تواند زمینه تعامل احزاب و با دولت را فراهم ودر ارتقایی سطح کیفی احزاب بسیار مفید و مددرسان دولت در جهت تسهیل شعارهای داخلی باشد. 

وی ادامه داد: انتظارات بیشتری از این دولت نسبت به این مباحث است؛ از جمله اینکه این جلسات به خروجی مشخصی که گره گشای موانع فعالیت احزاب باشد٬ منتهی و نتیجه عینی داشته باشد. 

دبیرکل حزب ایران زمین افزود: صرف تشکیل جلسه و مذاکره و گرفتن تصمیاتی که گاهی اصلا محقق نمی‌شوند٬ نمی‌تواند مفید و امید بخش باشد، اما این به معنی این نیست که متولیان امر به دنبال چنین جلساتی نروند٬ بلکه باید سعی شود علاوه بر صحبت تصمیم عملی نیزصورت گیرد. 

این فعال سیاسی اصولگرا تصرح کرد: در این جلسات در مورد امور مهمی همچون بازگشایی خانه احزاب تصمیماتی گرفته شد ولی متاسفانه چون این جلسات به عمل صریح همراه نیست٬ تا به امروز این مسئله همچنان نا‌معلوم باقی مانده است. 

رئوفیان بیان کرد: انتظار این است که دولت و وزارت کشور علاوه بر برگزاری این چنین جلساتی حمایت‌های لازم را در جهت ایجاد فضای مناسب فعالیت احزاب ایجاد و زمینه تحقق تصمیمات گرفته شده را به طور جدی فراهم سازد. 

وی اظهار داشت: ما برای توسعه در بخش احزاب باید شاهد باشیم که در هر جلسه علاوه بر گزارش عملی انجام تصمیمات قبلی، با توجه به ابعاد موضوع به مسائل جدی‌تر پرداخته شود٬ تا دلگرمی برای این گونه جلسات باشد. 

این عضو جبهه ایستادگی گفت: دولت در این مسیر دو وظیفه مهم دارد که در وهله اول باید تمهیدات ومقدمات ظاهری را برای انجام فعالیت احزاب فراهم کند و دوم پرداختن به باطن امور و انجام کارهای که در قانون به عنوان یک راهکار مشخص شده‌اند. 

دبیرکل حزب ایران زمین تاکید کرد: احزاب و تشکل‌های سیاسی نیزدر این مسیر باید تلاش و کوشش خود را داشته و از فرصت‌های ایجاد شده در دولت جدید کمال استفاده را در جهت توسعه فعالیت‌های احزاب داشته باشند. 

رئوفیان درباره نقش مجلس شواری اسلامی پیرامون تسریع فعالیت احزاب سیاسی گفت: نقش مجلس می‌تواند در مسئله احزاب بسیارحائز اهمیت باشد که این نقش در موضوع تدوین و تصویب قانون احزاب کاملا مشخص و واضح بود. 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه بازگشایی خانه احزاب مهم‌ترین خواسته‌های تشکل‌های سیاسی در جلسات گذشته بوده٬ گفت: توقع این است که وزارت کشور و دولت به نحو احسن پیگر مقدمات این مسئله تصمیم گرفته باشند، زیرا امروز همه احزاب ضروت و کمبود یک نهاد صنفی مانند خانه احزاب را احساس می‌کنند. 

وی افزود: جا دارد دولت در راستای برگزاری این چنین جلساتی برای تحقق علمی تصمیمات یک نماینده ویژه در امور احزاب انتخاب کند تا در کنار کمسیون ماده ۱۰ به تسریع فعالیت‌های وزارت کشور کمک کند و احزاب راحت‌تر بتواند نظرات و خواسته‌های خودشان را با آنها در میان گذاشته و شنیده شود. 

دبیر کل حزب ایران زمین تصریح کرد: هنوز جایگاه احزاب در فرآیندهای سیاسی کشور مشخص نیست٬ به همین دلیل ما به احزاب انتخاباتی مواجه هستیم٬ زیرا در هیچ مسئله مهم سعی نمی‌شود نظر احزاب شنیده شود و این مسئله بسیار مغفول مانده و خود باعث عدم نهادینگی احزاب در ایران شده است.

کد خبر : ۲۶۸۶۶۷