خبرگزاری کار ایران

سردار جعفری در جمع فرماندهان سپاه‌های استانی:

ابهامات نحوه برداشتن تحریم‌ها باید رفع شود

فرمانده کل سپاه گفت: دشمن در مذاکرات هسته‌ای به دنبال این است که مقاومت ملّت ایران را بشکند و بتواند با کمک چند کشوربا این بهانه اجماعی علیه ایران ایجاد و آنرا اجماع جهانی القا نماید.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در گردهمایی فرماندهان نواحی و سپاه‌های استانی که با یاد و نام شهید نادر مهدوی مزیّن است برتلاش بی‌سابقه دشمنان اسلام و انقلاب برای به انزوا کشیدن نظام اسلامی تصریح کرد و اظهار داشت: شرایط جهان به گونه‌ای است که سال ۹۴ را به سال سرنوشت سازی برای انقلاب اسلامی تبدیل کرده است. 

وی فناوری هسته‌ای را نماد عزّت، اقتدار و ترجمان توانایی‌های ملت ایران دانست و اظهار داشت: دشمن در مذاکرات هسته‌ای به دنبال این است که مقاومت ملت ایران را بشکند و بتواند با این بهانه با کمک چند کشور غربی، اجماعی را علیه جمهوری اسلامی ایجاد کرده و آن را اجماع جهانی اعلام و القا کنند. 

فرمانده کل سپاه، استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع از مظلوم را شعار اصلی نظام اسلامی دانست و افزود: هدف دشمن تغییر رفتار نظام در این رابطه است و به غلط پنداشته است که می‌تواند از طریق مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌های اقتصادی، این تغییر رفتار را در نظام ما ایجاد کند و حمایت مردم انقلابی ایران از این شعار را از میان بردارد، زهی خیال باطل. 

سردار جعفری ادامه داد: شکستن مقاومت ملت ایران هدف اصلی دشمنان است اما آن‌ها خوب می‌دانند که اگر مستقیم به اصول و شعارهای اصلی انقلاب وارد شوند، قطعاً مثل ۳۶ سال گذشته شکست خورده و به نتیجه نخواهند رسید، از این رو مسئله هسته‌ای را که با آن می‌توانند برخی کشور‌ها را با خود همراه کنند، بهانه قرار داده‌اند. 

وی فناوری هسته‌ای را فی نفسه مهم و تعیین کننده در پیشرفت علم و توسعه فنآوری دانست و تصریح کرد: معنای دیگر آن، ایستادگی روی حقوق حقۀ ملت ایران و زیربار حرف زور نرفتن است. 

فرمانده کل سپاه، به اعمال تحریم‌ها بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران موضوع جدیدی نبوده و از ابتدای انقلاب بوده است. البته آن‌ها این تحریم‌ها را امروز به تمام عرصه‌ها سرایت و گسترش داده‌اند. اهمیت مذاکرات در قالب نرمش قهرمانانه هم، در این است که، کل این تحریم‌ها، در قبال امتیازاتی که ایران می‌دهد، بطور یکجا برداشته شود. 

سرلشکر جعفری گفت: جریان مذاکرات چه به نتیجه برسد و تحریم‌ها لغو شود و چه به نتیجه نرسد و تحریم‌ها برداشته نشود، باید ارزش‌ها و شعارهای اصلی نظام حفظ شود و اگر نرمشی هم صورت می‌گیرد، این نرمش قطعاً درچارچوب اصول و سیاست‌های نظام و با ملاحظه حفظ عزّت و اقتدار نظام اسلامی و منافع ملت ایران باید انجام شود و به نظر اینجانب دغدغۀ مقام معظّم رهبری چنین دغدغه‌ای است. 

وی با تأکید بر اینکه هنوز هیچ توافق الزام آوری صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: راه‌حل‌هایی بدست آمده و به نظر می‌رسد اصول و خطوط قرمز جمهوری اسلامی در مباحث فنی، از سوی دشمن پذیرفته شده، لکن هنوز در نحوه برداشتن تحریم‌ها، ابهاماتی وجود دارد که باید شفّاف شود و باید بدانیم که همین موضوع چگونگی لغو تحریم‌ها، می‌تواند به عدم توافق نیز منجر شود. 

فرمانده کل سپاه نظام جمهوری اسلامی را الگو، سرمشق و امید ملت‌های آزادیخواه جهان دانست و ادامه داد: مهم این است که مجموعۀ نظام اسلامی یعنی دولت و ملت، در این مسیر، درست و براساس اصول تعیین شده توسط رهبری نظام حرکت کنند؛ و تحلیل گران سیاسی نیز بدانند هرگونه اشتباه و خطایی که در تحلیل‌های آن‌ها صورت گیرد و رسانه‌ای شود و باعث ناامیدی ملت‌های محروم و مستضعفی گردد که به این نظام و مقاومت آن دل بسته‌اند، در پیشگاه ملت ایران که بازیگر اصلی این صحنه هستند، قابل بخشش نیست. 

سردار جعفری با تأکید بر بدعهدی، فریبکاری و دروغ‌پردازی حاکمان آمریکا ادامه داد: بلافاصله پس از قرائت بیانیه مشترک، دشمن با ترجمه خلاف آن و برداشت‌های غیرواقعی از مذاکرات و با سخنرانی‌های مختلف تلاش کردند، تا دوستان و هم پیمانان خودشان را امیدوار نگه دارند. 

وی در همین خصوص افزود: نباید فریب دشمن را خورد و با ارائه تحلیل‌های نادرست و انتقادهای به جا یا نابجا و سلیقه‌ای، نباید فضا را به نفع دشمنان تغییر داد و یا در جهت خواست عملیات روانی آن‌ها حرکت کرد. 

فرمانده کل سپاه گفت: اگر تیم مذاکره کننده تا آخر در قالب چارچوب‌های تعیین شده و اصول نظام حرکت کند، هر نتیجه‌ای که از مذاکرات حاصل شود برای ملت انقلابی ایران پیروزی است. 

وی ارائه تحلیل‌های درست را بر مبنای منویات مقام معظّم رهبری وظیفه اصلی و مهم نخبگان و رسانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی است که همدلی و هم زبانی دولت و ملت بسیار مهمّ می‌شود و به شعار سال تبدیل می‌گردد.

کد خبر : ۲۶۹۵۹۲