خبرگزاری کار ایران

واعظی در همایش بزرگداشت بانوی انقلاب:

خود را برای حضور گسترده بانوان در حوزه‌های علمی و اجرایی آماده کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم گرامیداشت مقام زن با تاکید بر حضور موفق زنان ایرانی در عرصه‌های اجتماعی گفت: باید خود را برای حضور بانوان در حوزه‌های علمی و اجرایی آماده کنیم

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ واعظی با تبریک دو اتفاق ولادت حضرت زهرا (س) و ولادت امام خمینی (ره) گفت: با توجه به اینکه حدود ۲۷ درصد کارمندان وزارت ارتباطات را بانوان تشکیل می‌دهند٬ تلاش ما در وزارت ارتباطات این است که نگاه یکسانی  بین مردان و زنان کارمند ایجاد شود و کسی بر دیگری برتری نداشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حضرت زهرا (س) الگوی کامل زن مسلمان و شیعه ایرانی است و وفادارای، همسرداری و انجام وظیفه مادری، نکات ارزنده شخصیت حضرت زهرا (س) است

وی گفت: حضور موفق زنان در عرصه‌های بین المللی و پزشکی، پس از پیروزی انقلاب از دستاوردهای جمهوری اسلامی است. امروز بانوان در مقایسه با آقایان حضور فعال‌تری در دانشگاه‌های کشور  دارند و این بدان معناست که لازم است خود را برای حضور بیشتر زنان در عرصه‌های اجتماعی آماده کنیم. 

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اصولا جوامعی پیشرفت می‌کنند که مسئله تحکیم خانواده به عنوان نقطه قوت در آنها مطرح باشد، افزود: تربیت فرزندان در تعیین سرنوشت یک کشور، بسیار حائز اهمیت است. امام خمینی (ره) چه قبل و بعد از انقلاب برای زنان جایگاه رفیعی قائل بود و این مهم بدان معنا است که بدون حضور پررنگ زنان، جامعه به تکامل نمی‌رسد. 

واعظی گفت: زنان در محیط کار از مردان مسئولیت پذیری بیشتری دارند و همواره به مدیران توصیه می‌کنم که در شرایط مساوی، در بخش مدیریتی، از بانوان استفاده کنند. 

کد خبر : ۲۶۹۷۱۶