خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله صانعی در دیدار فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد:

ایجاد فشار در مسایل سیاسی و اجتماعی جای گله دارد

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه ایجاد فشار در مسایل سیاسی و اجتماعی جای گله دارد، ابراز کرد: اصولا جوامع بدون فشارها و محدودیت‌ها نمی‌توانند رشد کنند اما معمولا قدرت‌ها نمی‌گذارند بدون فشار، خوبی‌ها رشد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم آیت‌الله یوسف صانعی عصر امروز در دیدار هیات موسس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بااشاره به فشارهای وارده به دانشجویان در برخی از مسایل سیاسی و اجتماعی اظهارکرد: فشارها همواره زمینه رشد و ترقی را فراهم می‌کنند و اصولا جوامع بدون فشارها و محدودیت‌ها نمی‌توانند رشد کنند.

وی با بیان اینکه تا مشکلات نباشد استعداد انسان رشد نمی‌کند،‌ ابراز کرد: اگر انسان همیشه در راحتی باشد نمی‌داند به چه صورتی حرکت کند تا به پیشرفت برسد.

این مرجع تقلید گفت: ایجاد فشار در مسایل سیاسی و اجتماعی جای گله دارد اما همین فشارها زمینه رشد و استعدادها را فراهم می‌کند،البته اگر در فضای بدون فشار به خوبی‌ها و پیشرفت برسیم خوب است اما معمولا قدرت‌ها نمی‌گذارند بدون فشار، خوبی‌ها رشد کند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام ماه رجب و شعبان توصیه کرد که از فضای معنوی ایجاد شده در این دو ماه استفاده و دعاهای مخصوص این ایام مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله صانعی خاطرنشان کرد: البته برخی افراد به دنبال ایجاد بحث‌های انحرافی در ادعیه هستند که باید نسبت به آن هوشیار بود.

وی افزود: انحراف در دین از نقشه های احتمالی است که متاسفانه رشد آن در زمان پهلوی شروع شد و  روحانیون عوام فریبی دولت پهلوی خودشان را مطرح می‌کردند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه امام خمینی از شاخص‌ترین افرادی بود که با انحرافات دینی به مقابله پرداخت تصریح کرد: شما هیچگاه امام خمینی را در حالتی نمی‌بینید که تسبیح به دست گرفته باشد و عوام فریبی کند چرا که خود ایشان از مبارزان عوام فریبی در دین بوده است.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید فضای آزاد در محیط‌های علمی وجود داشته باشد گفت: هرکس جلوی آزادی علمی و آزادی در فضای علمی را بگیرد اشتباه و گناه می‌کند چرا که اساس دین بر آزادی است و اصولا دین بدون آزادی چیزی جز نقشه استعمار نیست.

آیت‌الله صانعی افزود: آزادی هایی که در اسلام هست در هیچ مکتب دیگری وجود ندارد اما متاسفانه  برخی افراد اینقدر قید و بند آورده‌اند که حتی ممکن است گفته شود فقط بخش خاصی از قرآن خوانده شود یعنی نقش‌های دشمنان دین ممکن است کار را به اینجا برساند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه با نظارت استصوابی آزادی انتخابات به معنای واقعی نیست، اظهار کرد: آزادی یک اصل در اسلام است و نباید به آن بی توجهی کرد.

کد خبر : ۲۷۰۳۹۵