خبرگزاری کار ایران

تخت‌روانچی در دیدار نائب رییس مجلس چک:

امیدوارم به‌دور از زیاده‌خواهی طرف مقابل به توافق برسیم

وویخ فیلیپ، نایب رییس مجلس نمایندگان چک که در رأس هیأتی مرکب از نمایندگان مجلس و بخش‌های اقتصادی – تجاری به کشورمان سفر کرده است با مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه ملاقات کرد.

به گزارش ایلنا، مجید تخت‌روانچی در دیدار نایب رییس مجلس چک خاطرنشان کرد: دو کشور از توانمندی‌ها و فرصت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف برای از سرگیری و توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری برخوردارند و جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه محدودیتی برای این همکاری‌ها ندارد .

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان با مثبت و مفید خواندن حضور نمایندگان بخش‌های اقتصادی – تجاری در ترکیب هیأت جمهوری چک، ضرورت فعال شدن بخش‌های خصوصی در راستای ارتقا و تحکیم مناسبات دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

وی با اعلام آمادگی کشورمان برای مبارزه مشترک علیه تروریسم و افراطی‌گری، ابراز امیدواری کرد: مذاکرات هسته‌ای به‌دور از زیاده‌خواهی و با همکاری و درک بهتر و بیش‌تر واقعیات از سوی طرف مقابل منجر به انعقاد توافق نهایی شود .

وویخ فیلیپ نیز در این دیدار ضمن اشاره به تمایل و اراده سیاسی کشور متبوعش مبنی بر احیا و توسعه مناسبات همه جانبه اعم از سیاسی، پارلمانی، اقتصادی – تجاری و فرهنگی – عملی با کشورمان اعلام کرد: حضور نمایندگان شرکت‌های بزرگ اقتصادی دولتی و خصوصی چک در این سفر نشانگر آن است که دو کشور از ظرفیت‌ها و زمینه‌های فراوانی برای همکاری در بخش‌های انرژی، نیروگاهی، محیط زیست، مدیریت آب، حمل و نقل ریلی و جاده‌یی، ماشین آلات، تولید خودرو و ... برخوردارند.

وی با استقبال از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای کشورمان، ضرورت مبارزه مشترک علیه تروریسم و افراطی‌گری را مورد تأکید قرار داد.

کد خبر : ۲۷۰۴۱۱