خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان گیلان:

سال ۹۴ باید سال شکوفایی امیدها باشد

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۷۲۰

رییس دفتر رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که «سال ۹۴ باید سال شکوفایی امیدها باشد»، گفت: بخش خصوصی باید برای حرکت شتابان اقتصاد کشور به سمت رشد و توسعه، بیش از پیش وارد صحنه شود.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان گیلان گفت: همه در جامعه ما نگاه امیدوارانه‌ای به سال ۹۴ دارند و نشانه‌های توفیق ملت ایران در احقاق عزتمندانه و متین حقوقش در صحنه بین المللی، نوید سال پرتوفیقی را می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که «مهم است که همگان در ایجاد و تقویت عرصه امید و شادمانی برای ملت ، ایفاگر نه یک نقش تماشاگر بلکه خود نقش‌آفرین باشند» اظهار کرد: بسیار مهم است که در خلق شادمانی برای ملت ایران به جای این‌که میهمان باشیم، میزبانی کنیم.

وی جایگاه و برنامه‌های بخش خصوصی را در توسعه و رونق استان‌ها بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: فعالانه عرصه تولید و بخش خصوصی ضروری است که به این پرسش فکر کنند که برای رونق و رشد شتابان دوباره اقتصاد ایران ، باید دست به چه اقداماتی زد؟

رییس دفتر رییس‌جمهور به برخی آمارهای اقتصادی از واحدهای صنعتی استان گیلان اشاره کرد و افزود: آمارهای اقتصادی در استان نشان می‌دهد ۳۰ درصد واحدهای صنعتی استان تعطیل است و بقیه با ۶۰ درصد ظرفیت فعال هستند که این وضعیت باید تغییر کند.

وی تاکید کرد: در نگاه جدید و حرکت وسیع اقتصادی کشور، بخش خصوصی قرار است مشکل گشای رشد و رونق باشد و وظیفه دولت رفع موانع است.

وی با اشاره به این‌که «وقت تغییر است»، اظهار کرد: در برخی از بخش‌ها تولید داشته‌ایم اما موجودی انبار داریم. باید به رونق، هم از نگاه تقاضا و هم عرضه نگریست.

رییس دفتر رییس جمهور اظهار کرد: برای ایجاد تقاضای موثر که رشد تولید را به دنبال داشته باشد، باید برای صادرات فکر جدی کرد.

وی گفت: یکی از اهداف حرکت فعال دیپلماسی، لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران بوده تا به این ترتیب، تولیدات با کیفیت ایرانی بتوانند با برداشته شدن این موانع مصنوعی ، وارد بازارهای جهانی شوند.

وی حل موضوع معوقه‌های غیر مقصر بانکی، رفع مشکلات تحریمی و فراهم شدن بهره‌گیری از منابع خارجی برای اجرای پروژه‌های بزرگ ، ایجاد فرصت‌های شغلی با افزایش بهره‌وری و ارتقاء فناوری و سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه‌های مزیتی در کنار محیط زیست را زنجیره‌هایی برای توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: همه این زنجیره را باید در یک نگاه جامع دید.

نهاوندیان افزود: دولت در تمامی تصمیماتی که در یکسال گذشته در حوزه اقتصاد گرفته، تلاش کرده تا نگاه جامع الاطرافی به موضوعات داشته باشد. تدبیر در این است که با تعمق و تامل کافی و نگاه کلان‌نگر و توجه به برنامه‌ریزی همه‌جانبه، تصمیمات اتخاذ شوند.

وی با اشاره به این‌که «خوشبختانه کارنامه سفرهای کاروان دولت تدبیر و امید نشان می‌دهد که وعده‌ها به امکانات، محدود بوده است» گفت: در جریان این سفرها، تلاش شده قول‌هایی داده نشود که امکان اجرای آن‌ها فراهم نیست.

وی اظهار کرد: رییس‌جمهوری پیوسته تاکید دارند قولی را بدهیم که در طول دوره این دولت ، قابل تحقق باشد و خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق همه قول‌های سال ۹۳ به گزار ش دکتر نوبخت، عملی و طرح‌های مرتبط با این قول‌ها ، آماده بهره برداری هستند.

رییس دفتر رییس‌جمهور تصریح کرد: دولت و رییس‌جمهور در جلسات اقتصاد مقاومتی به دقت اقدامات دستگاه‌های اقتصادی و تصمیمات و سیاست‌های کلان اقتصادی را دنبال می‌کنند. این‌که تورم ۲۰ درصد کاهش یافته، حاصل مراقبت مجموعه ستاد اقتصادی دولت است.

وی به اهمیت توسعه و رونق اقتصادی در پیشبرد دیپلماسی ایران در عرصه جهانی اشاره کرد و افزود: یکی از دلایلی که مذاکرات به سمت حصول نتیجه پیش رفت، پیام اقتصاد ما و نگاه متین سیاسی بود.

وی افزود: به موازات دیپلماسی فعال سیاسی، پیامی که با پایان رکود و آغاز رونق ارسال شد این بود که این ملت عزم دارد روی پای خودش بایستند و اقتصاد خود را از التهابات خارج کند؛ لذا تحریم‌های اقتصادی نمی‌تواند در اراده این ملت خلل وارد کند.

نهاوندیان با ابراز امیدواری از این‌که «حاصل این جلسه بتواند تشکرو قدرشناسی از این عزم مردم شریف ایران باشد»، گفت: امیدوارم این جلسه دستاورد پربار و ملموسی برای استان گیلان داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز