خبرگزاری کار ایران

سفیر روس در تهران:

روسیه و ایران در مسائل منطقه‌ای بسیار نزدیک هستند

سفیر روسیه در تهران گفت: هفته آینده معاون سازمان روس اتم به ایران سفر خواهد کرد و در خصوص گسترش همکاری ها در زمینه انرژی اتمی صحبت خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، لوران جاگاریان در گفت‌وگو با برنامه نگاه دو افزود: از سطح روابط فعلی ایران و روسیه راضی هستم و رفت و آمد بین طرفین زیاد شده است.

وی با اشاره به حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان و دو تن از نمایندگان مجلس در روسیه گفت: این حضور نشان می‌دهد که سطح روابط دوجانبه در بعد سیاسی در وضعیت عالی است.

وی افزود: روسیه و ایران در خصوص مسائل منطقه‌ای بسیار نزدیک هستند.

سفیر روسیه در تهران با اشاره به برخوردهای مشابه دو کشور در منطقه گفت: موضع‌های دو طرف در روسیه، یمن، عراق، خزر، این را نشان می‌دهد.

وی افزود: امیدوارم این روابط و رفت و آمدها افزایش یابد و همان‌طور که شاهد بودیم دستیار ارشد رئیس جمهور روسیه چند روز پیش در تهران بود.

وی با اشاره به همکاری‌های دو طرف در زمینه علمی گفت: ما پیشرفت‌های زیادی داشتیم و امیدواریم به نتایج عملی و در زمینه فنی و علمی در آینده برسیم.

جاگاریان درباره گسترش همکاری‌های اقتصادی دو طرف گفت: ما از این روابط چندان راضی نیستیم و امیدواریم با همکاری مشترک، این روند منفی را مثبت کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های برای همکاری‌های دوجانبه بسیار عالی است اما متأسفانه نتوانستیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

سفیر روسیه در تهران گفت: وزارتخانه‌های دو کشور تلاش می‌کنند تا این مشکلات را برطرف کنند.

وی افزود: امیدوارم در جلسه کمیسیون مشترک دو طرف که قرار است در سپتامبر سال میلادی جدید در روسیه برگزار شود این مسائل حل شود.

وی با اشاره به اهمیت همکاری استان‌های مختلف دو کشور باهم گفت: این همکاری‌ها بسیار مهم است و چند هیئت از مناطق مختلف به زودی به ایران سفر می‌کنند.

سفیر روسیه در تهران با ابراز خرسندی از تصمیم رئیس‌جمهور روسیه درباره تحویل سامانه اس 300 به ایران افزود: امیدوارم این موضوع برای دو طرف مفید باشد و این موضوع هیچ خطری برای منطقه و کشورهای همسایه ندارد.

وی گفت: می‌بینیم با پیشرفت جریانات مذاکرات ایران، سیاست ایران در این زمینه بسیار سازنده است و این یک نقطه عطف در روابط دوجانبه خواهد بود.

کد خبر : ۲۷۰۷۲۸