خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در جلسه شورای اداری گیلان:

وظیفه دولت ایجاد فضای امن برای فعالیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران است

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۷۸۵

رییس جمهور در جلسه شورای اداری استان گیلان با تاکید بر اینکه "سال ۹۴ باید سال تحرک اقتصادی در کشور باشد"، گفت: همه باید دست به دست هم کشور را به سمت رونق و پیشرفت ببریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه که روز پنجشنبه برگزار شد، وظیفه دولت را ایجاد فضای امن برای فعالیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دانست و گفت: سپردن کارها به دست مردم و زدودن مقررات اضافی از اهمیت زیادی در روند توسعه کشور برخوردار است.

رییس جمهوری افزود: فساد با شعار، دستگیری و زندانی کردن از بین نمی‌رود بلکه باید راه فساد را بست. کاستن از مقررات و شفافیت در اطلاعات، لازمه مبارزه با فساد است. همه اطلاعات باید شفاف و در اختیار همگان قرار گیرند و حرکت به سمت دولت الکترونیک در این راستا از اهمیت زیادی برخوردار است.

روحانی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه و فناوری در فرایند توسعه کشور گفت: در اقتصاد کلان باید علائم درستی ارسال کرد تا محیط امن و آرام بماند و سرمایه‌گذار از ثبات در قوانین مطمئن باشد.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه "باید سود تسهیلات بانکی متعادل شود"، گفت: نرخ سود تسهیلات بانکی باید همزمان با کاهش نرخ تورم ، کاسته شود و متعادل گردد.

روحانی بیکاری را معضل بزرگ کشور دانست و افزود: باید در سال جدید با حرکت به سمت رونق اقتصادی، برای رفع این معضل تلاش کنیم چرا که با رونق اقتصادی، نشاط، درآمد، رفاه و اشتغال می‌آید.

رییس جمهوری سپردن بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی را ضروری دانست و گفت: باید مردم و سازمان‌های مردم نهاد در همه عرصه‌هایی که به میدان آمده‌اند موفق شده‌اند و دولت حامی نهادهای مردمی برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی است.

روحانی در ادامه اسلام را دین سلام، همزیستی و صلح خواند و اظهار داشت: کار سیاست خارجی نشان دادن واقعیت ایران و ایرانیان به جهانیان است تا دنیا بیش از پیش واقعیت‌ها و فرهنگ غنی ملت ایران را درک کند.

پیش از سخنان رییس جمهوری نیز امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان گیلان، استاندار ، شماری از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و نوبخت گزارش‌هایی را از وضعیت استان ارائه دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز