خبرگزاری کار ایران

بروجردی در دیدار مینیخانف:

برنامه‌ریزی افزایش مناسبات ایران و تاتارستان

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۸۰۶

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌های پارلمانی، بررسی راهکارهای تقویت مناسبات اقتصادی با جمهوری تاتارستان را مورد تاکید و تمایل جمهوری اسلامی ایران برای افزایش سطح همکاری با این جمهور را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، هیات نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و با حضور حجت‌الله خدایی سوری و محمد آشوری اعضای این کمیسیون مذکور در ادامه سفر خود به روسیه در تاتارستان با «رستم مینیخانف» رئیس جمهور و مقامات پارلمانی این جمهوری دیدار و گفت‌وگوکرد. 

بروجردی دراین دیدار ضمن آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌های پارلمانی، بررسی راهکارهای تقویت مناسبات اقتصادی با جمهوری تاتارستان را مورد تاکید و تمایل جمهوری اسلامی ایران برای افزایش سطح همکاری با این جمهور را اعلام کرد. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزاری نمایشگاه‌های تجاری و تبادل هیات‌های کار‌شناسی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، علمی و فناوری را برای گسترش همکاری‌ها مفید ارزیابی و ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی دو طرف، سطح مناسبات اقتصادی و تجاری با جمهوری تاتارستان افزایش یابد. 

 «رستم مینیخانف» نیز با استقبال از توسعه همکاری‌های پارلمانی‌، نتایج سفر خود به جمهوری اسلامی ایران را موفقیت آمیز ارزیابی و آمادگی جمهوری تاتارستان را برای تقویت همکاری‌های اقتصادی به ویژه در صنایع سنگین چون خودروسازی، صنایع تولید بالگرد و نیز در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد و حمایت مجالس دو کشور را در این خصوص خواستار شد. چگونگی افزایش همکاری‌های علمی، آموزشی و ورزشی بین جمهوری تاتارستان و طرف‌ها ایرانی نیز دراین دیدار مورد مذاکره قرار گرفت. 

همچنین هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به جمهوری تاتارستان با خانم «راتنیکووا» سرپرست پارلمان جمهوری تاتارستان و اعضای هیات رئیسه آن دیدار و گفت‌وگو کرد. 

 دراین دیدار خانم «راتنیکووا» با اشاره به روابط دوستانه روسیه به ویژه جمهوری تاتارستان با جمهوری اسلامی ایران، تمایل پارلمان تاتارستان و دیگر مقامات این جمهوری به تقویت همکاری‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی، علمی و فرهنگی با ایران اعلام کرد. 

سرپرست پارلمان جمهوری تاتارستان با ابراز خرسندی از تحولات مثبتی که در عرصه روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه به وجود آمده است، اراده سران ایران و روسیه برای ارتقای مناسبات دوجانبه را مورد تاکید قرارداد. 

وی گفت: روابط تاتارستان با ایران در زمینه‌های مختلف از جمله خودروسازی، بالگرد، تجهیزات استخراج و تولید نفت قابل توجه و بسیار وسیع می‌باشد و دو طرف علاقمند به تداوم این همکاری‌های هستند. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز شرایط جدید به وجود آمده در عرصه روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه را امیدبخش دانست و با اشاره به تبادل هیات‌های بلندپایه بین دو کشور، موافقت رئیس جمهور روسیه با ارسال سامانه‌های دفاعی S-300 ٬ اجرای مفاد اسناد اقتصادی و امضای اسناد هسته‌ای بین ایران و روسیه را در ایجاد جهش در مناسبات اقتصادی دو کشور تاثیرگذار دانست. 

وی در بخش دیگری از اظهارات خود فعال کردن اتاق‌های بازرگانی جمهوری تاتارستان و همتایان ایرانی را برای تقویت همکاری‌های تجاری مناسب دانست و خواستار تعامل هرچه بیشتر تجار دو طرف شد. 

بروجردی مشترکات فرهنگی جمهوری تاتارستان با جمهوری اسلامی ایران را نیز قابل توجه ذکر کرد و این مشترکات را عامل مهمی در توسعه روابط ایران با جمهوری تاتارستان برشمرد. 

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در سفر به جمهوری تاتارستان همچنین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پارلمان تاتارستان، از پارک فناوری شهر قازان و مسجد گل شریف نیز بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز