خبرگزاری کار ایران

یک فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اقلیت فعلی تندرو در مجلس آینده بسیار کمتر خواهد شد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که یک نماینده بخواهد در سطوح اجرایی دخالت کند.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگارایلنا٬ با اشاره به فعالیت‌های احزاب گفت: احزاب کشور در سال گذشته آرام‌ترین فضای سیاسی را تجربه کردند. البته تحرکات جدی از سوی احزاب کشور صورت نگرفت چرا که اکثر تشکل‌های سیاسی در سال ۹۳ به دنبال بازسازی خود بودند. 

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای احیای مجدد خانه احزاب گفت: هریک از جناح‌های سیاسی درون خود به دنبال وحدت و سازماندهی بیشتری بودند٬ چرا که امسال٬ انتخابات مجلس را پیش‌رو داریم. 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه احزاب کشور از کنار برخی از مسائل مهم از جمله مذاکرات هسته‌ای به آرامی عبور کرده و تحرکات جدی در این خصوص نداشتند، گفت: برخی از احزاب از هر دو جناح نیز موفق به کسب مجوز از وزارت کشور شدند و خود را وارد عرصه سیاسی کشور کردند. 

وی ادامه داد: وزارت کشور هم تلاش‌های جدی برای بازگشایی خانه احزاب صورت داد که بر این اساس امیدواریم هرچه زودتر شاهد برگزار  مجمع عمومی خانه احزاب باشیم. 

کنعانی مقدم تاکید کرد: احزابی که در طیف اعتدال بودند٬ تلاش کردند بیش از گذشته جایگاه خود را پیدا کنند٬ برای همین فعالیت‌های حزبی خود را با جدیت بیشتری ادامه دادند. از سوی دیگر جریان اصولگرا چندین نشست در جهت وحدت و همگرایی برگزار کرد. 

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: احزاب نقش مهمی در ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت مردم در این انتخابات خواهند داشت. قطعاً با پایان تعطیلات رقابت‌های انتخاباتی به شکل جدی‌تر دنبال می‌شود و صف‌بندی‌ها کاملاً جدا خواهد شد. بدون شک برخی تشکل‌ها نیز در آستانه انتخابات شکل می‌گیرند و ما شاهد ظهور جریان‌های جدید هستیم. 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه قطعاً ساختار و ترکیب مجلس دهم تغییر جدی خواهد کرد، گفت: کلیت مجلس فعلی با دولت یازدهم همراه است٬ اما اقلیتی همواره سعی دارند ساز مخالف بزنند تا بتوانند شرایط سیاسی خود را حفظ کنند. اما مجلس آینده ترکیبی از اعتدال‌گرایان، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خواهد بود و تعداد اقلیت فعلی تندرو در مجلس بسیار کمتر خواهد شد.

کد خبر : ۲۷۰۸۵۳