خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران:

آماده‌ مقابله با هر گونه تجاوز هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما اجازه نمی‌دهیم کشوری به ما اخطار دهد چون ما در آب‌های آزاد بین‌المللی در تردد هستیم و به اقتصاد جهانی کمک می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم رژه ۲۹ فروردین درجمع خبرنگاران درباره حضور نیروی دریایی در دریای عمان و خلیج فارس گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن و دریای عمان حضور دارد تا با تروریسم دریایی و دزدان دریایی مبارزه کند و این موضوع کاملا مطابق با قوانین بین‌المللی است چراکه ما در این ماموریت‌ها به کشتی‌های ایرانی و هر کشوری که درخواست کمک داشته باشد٬ کمک می‌کنیم. 

وی در پاسخ به این سوال که آ‌یا کشوری به شما اخطاری داده یا خیر گفت: ما اجازه نمی‌دهیم کشوری به ما اخطار دهد٬ چون ما در آب‌های آزاد بین‌المللی در تردد هستیم و به اقتصاد جهانی کمک می‌کنیم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است به علت درگیری‌ها در سواحل یمن پهلو بگیرید٬ گفت: ما امروز به این کار نیازی نمی‌بینیم. 

وی درباره پیام ارتش جمهوری اسلامی ایران به جهان گفت: پیام ما به دوستانمان این است که ما آماده‌ایم با هر گونه تجاوزی مقابله کنیم و دشمنان نیز بدانند اگر تحرکی علیه ما داشته باشند٬ ما با آن‌ها مقابله می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن حضور دارد و تاکنون دو هزار و ۵۰۰ اسکورد کشتی را انجام داده و این آب راه یکی از مهم‌ترین آبر اه‌ها است که امیدواریم به زودی امنیت کامل در آنجا برقرار شود. 

سیاری در پایان خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم در این آبراه امنیت ناوگروه‌های ما را کسی به خطر بیاندازد.

کد خبر : ۲۷۰۹۷۵