خبرگزاری کار ایران

کوهکن از وضعیت اصولگرایان به ایلنا خبر داد:

جمع‌‌آوری اطلاعات اولیه از حوزه‌های انتخاباتی به ویژه مناطق تک‌ نماینده

نماینده اصولگرای پیشین مجلس تصریح کرد: مجموعه اصولگرایان به فردی برای حضور در انتخابات توصیه نکرده که از مسئولیت خود انصراف دهد.

محسن کوهکن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: اصولگرایان برای انتخابات سال ۹۴ هنوز وارد تعیین مصادیق نشده‌اند٬ و در حال حاضر تلاش بیشتر روی این مسئله متمرکز است که بتوانیم در حوزه‌های انتخابیه به خصوص حوزه‌های تک نماینده اطلاعات اولیه را به دست بیاوریم. این روند طبیعی حضور در انتخابات است و هر جریان و گروه دیگری که قصد حضور در انتخابات را داشته باشد نیز باید همین روند را طی کند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد که جمع آوری اطلاعات به هیچ عنوان به معنای تعیین مصداق‌های انتخاباتی نیست. 

کوهکن تصریح کرد: با توجه به اینکه نظام انتخاباتی ایران حزبی نیست، مجموعه اصولگرایان نیز به فردی برای حضور در انتخابات توصیه نکرده که از مسئولیت خود انصراف دهد. این حالت در زمانی قابل قبول بود که یک هسته مرکزی داوطلبان حزبی را در سراسر کشور تعیین کند٬ اما در حال حاضر فعالیت فردی افراد تاثیر بیشتری در رای آوری آنان در انتخابات دارد. 

نماینده سابق لنجان در مجلس تصریح کرد اگر احزاب می‌خواهند در انتخابات تاثیرگذار باشند٬ باید در طول سال و زمان غیر انتخابات نیز کار حزبی خود را ادامه دهند و طوری نباشد که نمود احزاب فقط در زمان انتخابات باشد.

کوهکن افزود: اگر کانون‌ها و حوزه‌های احزاب در کشور فعال باشد و آموزش‌های لازم را به مردم و هواداران سیاسی احزاب بدهد٬ در زمان انتخابات نیز می‌تواند تاثیرگذاری خود را حفظ کند و ثمره کار تشکیلاتی را ببیند. 

این فعال سیاسی اصولگرا درباره افزایش نقش احزاب با استانی شدن انتخابات مجلس نیز گفت: استانی شدن انتخابات هنوز موافقان و مخالفان زیادی دارد٬ چون در این طرح محاسن و معایب زیادی وجود دارد و همین مسئله موجب خواهد شد تا افراد به سختی به یک تفاهم درباره این طرح برسند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نهم ادامه داد: این طرح نیز مانند برخی طرح‌های دیگر در چند استان که آمادگی اجرای این طرح را دارند اجرا شود و بعد از بررسی معایب و مزیت‌ها در سراسر کشور اجرایی شود.

وی گفت: نگاه ملی نمایندگان مجلس و توجه بیشتر به وظایف نمایندگی مهم‌ترین حسن استانی شدن انتخابات است٬ اما مخالفان این طرح معتقدند با استانی شدن انتخابات٬ مولفه حضور مردم پای صندوق‌های رای به خصوص در شهرهای کوچک با مشکل مواجه خواهد شد.

کد خبر : ۲۷۱۰۴۹