خبرگزاری کار ایران

قاضی پور در نطق میان دستور:

بعضی مدیران شرکت‌های شبه دولتی بالای ۱۰۰ برابر حداقلی٬ حقوق می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۲۹۳

عضو کمیسیون صنایع گفت: از دولت می‌خواهیم نسبت به رسیدگی به اوضاع مردم یمن مقابل رژیم سعودی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نادر قاضی‌پور در نطق میان دستور امروز روز ۳۰ فروردین‌ماه گفت: از دولت عزت و اقتدار می‌خواهیم با این توافق تحریم‌های ظالمانه و یکطرفه به صورت یک‌جا رفع شود.

عضو کمیسیون صنایع گفت: از دولت می‌خواهیم نسبت به رسیدگی به اوضاع مردم یمن مقابل رژیم سعودی اقدام کند.

قاضی‌پور در ادامه در رابطه با وضعیت دریاچه ارومیه خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: دریاچه ارومیه هنوز کاملا نمرده و در CCU است و تمام عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه صرفا هزینه‌تراشی است؛ امروز تراز دریاچه ارومیه مثل سال گذشته است و تنها ۱ سانتی متر افزایش یافته نه ۵۰ سانتی متر٬ لذا گزارش اشتباه ندهید و بدانید بعد از خداوند متعال حیات و ممات ما و پرندگان مهاجر وابسته به دریاچه ارومیه است. 

قاضی‌پور در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: چرا قانون استخدامی پیش دبستانی‌ها را اجرا نکردید که در همین رابطه کارت زرد هم دریافت کردید٬ لذا از دولت می‌خواهیم لایحه بیاورد تا حقوق پایه این معلمان افزوده شود و سپس رتبه بندی از اول سال ۹۲ انجام گیرد تا بازنشستگان را نیز شامل شود٬ همچنین کارت بیمه طلایی فرهنگیان تغییر ماهیت به آهن زنگ زده داده است؛ که نیاز به ترمیم و رسیدگی بیشتر دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: قانون می‌گوید حقوق حداکثری نباید بیش از ۷ برابر حداقل باشد؛ آیا وزرای حضرتعالی ۷ برابر حداقل می‌گیرند٬ یا بیش از ۳۰ برابر، چرا بعضی از مدیران شرکت‌های شبه دولتی بالای ۱۰۰ برابر حداقلی حقوق می‌گیرند. 

وی همچنین خطاب به زنگنه، وزیر نفت گفت: استخدام نیروهای پالایش پخش که اکثرا از خانواده معظم شهدا هستند با اینکه امتحان داده و گزینش شده‌اند٬ هنوز شروع به کار نکرده‌اند لذا لازم است علت آن مشخص شود. 

نماینده مردم ارومیه در مجلسر همچنین خطاب به وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، نفت، ارتباطات و معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد: به بهانه احیای دریاچه ارومیه احداث تمام سدهای آذربایجان غربی را تعطیل شده در حالی که کار ساخت تمام سدهای استان‌های دیگر به اتمام رسیده است. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن قوه مقننه در پایان خاطرنشان کرد: آیا زمان اصلاح قانون ناسلامت نرسیده چرا که متخصصان میلیونر شده‌اند؛ چقدر از پول فقرا باید نصیب عده‌ای خاص شود و در نتیجه درمان در ایران گران‌تر از همه جای جهان شود از طرفی پیشگیری یعنی بهداشت فدای درمان شده، همچنین مسئولان امر باید بدانند بیمارستان‌های تأمین اجتماعی متعلق به کارگران است. از این رو چشم طمع از این بیمارستان‌ها بردارید که هر کجا انحصار باشد٬ فساد هم آنجا رشد می‌کند.

وی ادامه داد: اکثر مردم در برخی از نقاط داخل شهر ارومیه و حاشیه، از امکانات زیرساختی محروم هستند و در کوچه و خیابان‌های شهر، آب، برق، گاز، فاضلاب، جدول و آسفالت وجود ندارد، آیا ساکنین این مناطق و مناطق دیگر حوزه انتخابیه‌ام مسلمان و انسان نیستند، آن‌ها از سیلاب‌ها نیز در امان نیستند و عدم وجود آب، برق، گاز، تلفن، جدول و آسفالت مشکلات فراوانی برای خانواده این عزیزان که اکثرا از قشر زحمتکش کارگر و کشاورز هستند ایجاد کرده، آیا خانواده شما می‌توانند ۲۴ ساعت در این منطقه زندگی کنند؟ 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز