خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

ارتقای توان رزمی برای دفاع از کشور مدنظر ماست

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نخستین مسئله مورد نیاز توسعه دیپلماسی از طریق ارتباط با سایر کشور‌ها و اعلام موضع جمهوری اسلامی بر اساس مبنای رهبر است.

به گزارش ایلنا٬ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی، گفت: فرمانده معظم کل قوا درباره ارتش مطالب ارزشمندی را عنوان کردند و بر ویژگی‌های خاص و به بصیرت دینی و پایبندی به قوانین دینی در اداره ارتش تاکید داشتند. 

دریادار سیاری با اشاره بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری درخصوص کسب آمادگی در همه ابعاد، ادامه داد: در این راستا برای تامین تجهیزات مورد نیاز اقدام کرده‌ایم و باید تدابیری را پیگیری کنیم که در این راستا ساخت ناوشکن‌های موشک انداز، زیر دریایی‌ها و شناور‌ها از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد. 

دریادار سیاری در این راستا به لزوم توسعه دیپلماسی بین‌المللی تاکید کرد و افزود: نخستین مسئله مورد نیاز توسعه دیپلماسی است؛ از طریق ارتباط با سایر کشور‌ها و اعلام موضع جمهوری اسلامی، مبنایی که آقا فرمودند در دستور کار است؛ یعنی اینکه ارتقای توان رزمی برای دفاع از کشور مدنظر ماست. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو تصریح کرد: ضمن توسعه دیپلماسی باید مواضع جمهوری اسلامی را به همگان اعلام کنیم تا بدانند قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم؛ از دیگر سو باید ارتقای توان دفاعی روز افزون شود. 

وی یادآور شد: اگر توان دفاعی داشته باشیم، خواهیم توانست این مهم را جا بیندازیم که ملتی صلح طلب هستیم. 

دریادار سیاری گفت: توسعه دیپلماسی در ابعاد مختلف از وظایف دولت و وزارت امور خارجه است؛ اما در سطح نیروی دریایی تعبیری از سوی مقام معظم رهبری داریم که نیروی دریایی می‌تواند در کنار وزارت خارجه اثر گذار باشد. 

وی افزود: اخیرا ناوگروه‌های ما از کشورهای جنوب شرق آسیا بازدید داشتند که در حقیقت ارسال پیام صلح و دوستی است؛ در این راستا رفت و آمد‌ها و توسعه روابط می‌تواند در حوزه این دیپلماسی نقش داشته باشد. 

دریادار سیاری اتحاد، همبستگی، آشنایی با یکدیگر و تشخیص مواضع جهوری اسلامی ایران را از جمله راهکارهای خنثی‌سازی تهدید‌ها دانست.

کد خبر : ۲۷۱۵۱۷