خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دریافت استوارنامه سفیر جدید تایلند:

ایران آماده گسترش همکاری‌های اقتصادی با بانکوک است

رییس جمهور با اشاره به زمینه‌های گسترده همکاری میان ایران و تایلند، گفت که دو کشور می‌توانند در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و گردشگری همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه و پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید تایلند با اشاره به پیشرفت‌های خوب تایلند در عرصه اقتصادی، گفت: ایران آماده گسترش همکاری‌های اقتصادی با بانکوک است و دستگاه‌های اجرایی ما در هر بخشی که شرکت‌های تایلندی تمایل داشته باشند با آنها همکاری خواهند کرد.

رییس جمهور، وجود خشونت و تروریسم در آسیا و آفریقا و بویژه منطقه خاورمیانه را یادآور شد و گفت: مبارزه با خشونت نیاز به همکاری همه کشورها دارد و ایران و تایلند باید در این عرصه نیز با یکدیگر تعامل داشته باشند.

 روحانی سپس به جاذبه‌های طبیعی و حضور گردشگران دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران نیز دارای شهرهای باستانی و آثار مهم و زیبایی های خاصی است که می‌تواند برای مردم تایلند جاذبه داشته باشد.

راسمی چیکهام سفیر جدید تایلند نیز با اشاره به علاقمندی کشورش برای گسترش روابط فیمابین، گفت: امسال شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک تهران – بانکوک است و همواره روابط دوستانه‌ای میان دو ملت برقرار بوده است.

وی با برشمردن ویژگی‌های مشترک دو ملت و سابقه ۴۰۰ ساله همکاری‌ها، اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای گسترش مناسبات و ارتقاء سطح همکاری‌های دو کشور بکار خواهم گرفت.

کد خبر : ۲۷۱۶۶۹