خبرگزاری کار ایران

با حضور صورت گرفت؛

بهره برداری از پروژه سد انحرافی دویرج/ بازدید هوایی از میدان نفتی آذر

با حضور معاون اول رییس جمهور شبکه اصلی آبیاری، زهکشی و ترمیم سد انحرافی دویرج در شهرستان دهلران افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، شبکه آبیاری و زهکشی سد دویرج بخش زیادی از زمینهای دیم کشاورزی شهرستان دهلران که قطب کشاورزی استان ایلام است را به کشت آبی تبدیل می‌کند. 

رودخانه دویرج با طول ۲۰۲ کیلومتر در جنوب استان ایلام در شهرستان دهلران واقع شده که با افتتاح شبکه آبیاری دویرج، استفاده بهینه از منابع آب و خاک موجود در حوضه آبریز رودخانه و بهبود و توسعه کشاورزی محدوده طرح امکانپذیر می‌شود و تحولات اقتصادی مثبتی در منطقه به دنبال خواهد داشت. 

مشروب نمودن ۱۰۶۸۰ هکتار از اراضی دشت‌های موسیان و دهلران و تامین ۲۴ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز صنعت پتروشیمی دهلران از اهداف اجرای شبکه آبیاری، زهکشی و سد انحرافی دویرج می‌باشد. 

همچنین امروز معاون اول رییس جمهور از میدان نفتی آذر واقع در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مهران بصورت هوایی بازدید کرد. 

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در مسیر پایانه مرزی مهران به شهرستان دهلران در یک بازدید هوایی از میدان نفتی آذر، از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های توسعه این میدان نفتی مطلع شد. 

جهانگیری همچنین با توضیحات مسئولان امر در جریان نحوه استقرار دکل‌های حفاری، عمق چاه‌های حفاری شده و ارزیابی‌های صورت گرفته از میزان نفت موجود و نیز میزان نفت قابل استحصال از این میدان قرار گرفت. 

در جریان این بازدید همچنین گزارشی از پیشرفت‌ها و مشکلات پروژه‌های سطح الارضی و تحت الارضی میدان آذر به معاون اول رییس جمهور ارایه و برنامه زمانبندی برای تولید از این میدان نفتی تشریح شد.

کد خبر : ۲۷۱۶۸۶