خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر خارجه کشورمان برگزار شد؛

نشست وزرای کشورهای آسیایی و آفریقایی در جاکارتا

در آستانه برگزاری کنفرانس سران آسیا و آفریقا در اندونزی، نشست وزرای کشورهای آسیایی و آفریقایی با حضور معاون وزیر خارجه ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، در آستانه برگزاری کنفرانس سران آسیا و آفریقا در اندونزی، نشست وزرای کشورهای آسیایی و آفریقایی از صبح دوشنبه و با سخنرانی مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی در سالن اجلاس سران جاکارتا آغاز به کار کرد. 

این نشست که به مناسبت شصتمین سالگرد کنفرانس بین قاره‌ای باندونگ برای «همبستگی آسیا و آفریقا» برگزار می‌شود، با استقبال قابل توجهی از سوی ۱۳۰ کشور آسیایی و آفریقایی روبرو شده است. 

در نشست وزراء که با حضور وزرای امور خارجه کشورهای آسیایی و آفریقایی برگزار شد، ابراهیم رحیم‌پور معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیات کشورمان، ضمن تمجید از نقش اندونزی در برگزاری این ابتکار، به چالش‌های پیش روی کشورهای آسیایی و آفریقایی اشاره و فقر و بی‌عدالتی، تاثیرات منفی بحران اقتصادی جهان و بی‌توجهی کشورهای توسعه یافته به خواست و اراده کشورهای در حال توسعه در اتخاذ تصمیمات موثر جهانی را از جمله این چالش‌ها برشمرد. 

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه همچنین از تروریسم و افراط گرایی به عنوان تهدیدی عمده برای استقرار صلح و امنیت در جهان و به ویژه در قاره آسیا و آفریقا یاد کرد که در پی مشوه کردن نام و حقیقت اسلام می‌باشد و بر ضرورت همکاری بیشتر کشور‌ها و ترویج روح بردباری، تکثرگرایی، سعه صدر و احترام به عقاید و دیدگاه‌های متنوع تاکید کرد. 

کنفرانس سران آسیا و آفریقا که با عنوان «پیشبرد همکاری‌های جنوب - جنوب» در جاکارتا برگزار می‌شود با نشست سران و روسای کشورهای این دو قاره و نهایی کردن ۳ بیانیه در مورد «توسعه همکاری‌های جنوب - جنوب»، «مشارکت جدید استراتژیک آسیا و آفریقا» و «همبستگی با فلسطین» به پایان خواهد رسید. 

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان و رئیس جنبش عدم تعهد هم سخنران ویژه این اجلاس در روز نخست خواهد بود.

کد خبر : ۲۷۱۸۶۳