خبرگزاری کار ایران

پورمختار به ایلنا خبر داد:

کمیسیون اصل نود، منتظر پاسخ استعلام‌ها در مورد دریافت‌گنندگان پول از رحیمی

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی گفت که کمیسون متبوعش منتظر پاسخ استعلام‌ها در مورد دریافت‌گنندگان پول از رحیمی است.

محمدعلی پورمختار در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ با تاکید بر اینکه ما به‌ جد پیگیر شکایت تعدادی از نمایندگان در مورد دریافت‌کنندگان وجه از محمدرضا رحیمی هستیم، افزود: رسیدگی به شکایت برخی نمایندگان برای اعلام اسامی ۱۷۰ نفر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی که از محمدرضا رحیمی پول گرفته‌اند، همچنان به قوت خود باقی است و کمیسیون اصل نود منتظر پاسخ استعلام‌های انجام شده از قوه قضاییه برای ارائه گزارش در این‌باره است. 

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی،  با تأکید بر در جریان بودن رسیدگی به شکایت نمایندگان در مورد دریافت کنندگان وجه از محمد رضا رحیمی، گفت: کمیسیون اصل نود منتظر پاسخ استعلام‌های انجام شده از قوه قضاییه برای ارائه گزارش در این باره است و در استعلام‌های انجام شده قرار است قوه قضاییه اسامی دریافت کنندگان پول، کم و کیف انجام شدن این تخلف و مبالغ دریافتی را به‌صورت مشخص اعلام کنند.

پورمختار، ادامه داد: در استعلام‌های انجام شده قرار است، قوه قضاییه اسامی دریافت کنندگان پول، کم و کیف انجام شدن این تخلف و مبالغ دریافتی را به‌صورت مشخص اعلام کنند. 

وی، افزود: اصل موضوع در مراجع قضایی نیز مطرح شده و این مراجع اگر تشخیص دهند این امر خلاف قانون بوده٬ به این موضوع رسیدگی می‌کنند٬ اما این مسئله نافی رسیدگی به این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ نیست. 

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: بررسی پرونده محمد رضا رحیمی در مورد مجلس در کمیسیون اصل ۹۰ باب دیگری از رسیدگی به این موضوع را خواهد گشود که به طرز کار و عملکرد نمایندگان در این باره مربوط خواهد شد.

کد خبر : ۲۷۲۲۰۶