خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

مجروحان یمنی از امروز به تهران منتقل می‌شوند/ نقش مهم ایران در توقف عملیات نظامی

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۲۱۱

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما اقدامات و تحرکات عربستان سعودی را در قبال امنیت منطقه به دقت رصد و پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با ارزیابی اقدام عربستان در پذیرش آتش بس گفت: امنیت یمن برای کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است.

وی افزود: عربستان اقدام نادرست و خطای راهبردی را در آغاز و تحمیل جنگ به مردم یمن انجام داد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: عربستان بدون هیچگونه دستاوردی فقط با وارد کردن خسارت‌های گسترده به تأسیسات و زیربناهای یمن و کشتن زنان، کودکان و مردم بی پناه این کشور شرایطی فراهم کرد که گروه‌های تروریستی، افراطی و تکفیری زمینه مساعدی برای آینده فعالیت‌هایشان در یمن فراهم می‌بینند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بویژه وزیر امور خارجه تلاش‌های جدی،‌ گسترده و مؤثر دیپلماتیک در زمینه برقراری آتش بس انجام دادند و بخش‌های مختلف دولت و دستگاه‌های ذیربط نیز در این باره در تعامل با دستگاه دیپلماسی اقداماتی برای کمک رسانی به مردم یمن صورت دادند.

امیرعبداللهیان افزود: مجموعه تلاش‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک ما که جزئیات آن را در فرصتی دیگر بیان خواهیم کرد، منجر به وقوع این اتفاق و توقف عملیات نظامی علیه یمن شد.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به اینکه آیا آتش بس منحصر به تلاش‌های دیپلماتیک ما بوده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از طرف‌هایی بود که نقش مؤثر و مهمی در برقراری آتش بس ایفا کرد که جزئیات آن را در زمان دیگر اعلام خواهیم کرد.

وی درباره پیامدهای تجاوز نظامی عربستان به یمن نیز گفت: عربستان با تحمیل جنگ به یمن نه فقط امنیت خود را تقویت نکرد بلکه تبعات و پیامدهای نامطلوبی برای خود و امنیت منطقه رقم زد.

امیرعبداللهیان افزود: از امروز برای انتقال مجروحان یمن به کشورمان به منظور مداوا و ارسال فوری کمک‌های دارویی اقدام خواهد شد و انتظار داریم مجروحان یمنی به سرعت به تهران منتقل شوند.

وی تأکید کرد: ما امنیت منطقه را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم و درباره اقداماتی که وضع را پیچیده کند چه از سوی عربستان و چه از سوی هر بازیگر دیگری قویاً واکنش نشان خواهیم داد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای سیاسی بین گروه‌های یمنی هر چه سریع‌تر آغاز شود و شاهد بازگشت صلح، ثبات و آرامش به یمن و منطقه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز