خبرگزاری کار ایران

خرازی در دانشگاه ایلام:

دشمنان نتوانستند مانع دستیابی ایران به حق مسلم هسته‌ای شوند

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۲۲۶

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: مذاکرات هسته‌ای اخیر فصل دیگری از مقاومت فرزندان ایران‌زمین در مقابل فزون‌خواهی کسانی بود که تصور می‌کردند می‌توانند مانع دستیابی ایران به حق مسلم هسته‌ای شوند.

به گزارش ایلنا، سید محمد صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در دانشگاه علم پزشکی ایلام در جمع دانشجویان این دانشگاه به تشریح مقاومت مردم شهید پرور ایلام در طول جنگ تحمیلی هشت ساله پرداخت و اظهار داشت: از مهران تا دهلران یادآور خون های فرزندان رشید ایران زمین است که مرزهای ایران اسلامی را حفظ کرده است. مردم خطه محروم ایلام؛ همیشه قدردان زحمات دولت ها بوده اند.

خرازی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 در ادامه افزود: مذاکرات هسته ای اخیر فصل دیگری از مقاومت فرزندان ایران زمین در مقابل فزون خواهی، کسانی بود که تصور می کردند می توانند مانع از دستیابی ایران به حق مسلم هسته ای اش شوند. بی تردید مهم ترین شادباش این پیروزی از آن مردم ایران است. آنها که با ایستادگی خود در مقابل فزون خواهی غرب و به خصوص آمریکا ثابت کردند که ملت ایران شکست ناپذیر است.

سفیر سابق ایران در فرانسه با اشاره به پیام مقاومت ملت ایران در مذاکرات هسته ای گفت: پیام استقامت ملت ایران در مقابل تحریم ها و فزون خواهی های غرب، تایید همه دشمنان به حق مسلم ایران در داشتن فناوری هسته ای بود. در گفت و گوهای که عزت ملت ایران حفظ شد؛ دشمن اعتراف کرد که سال ها تحریم های یک سویه، ظالمانه و ناجوانمردانه راه به جایی نبرده و بر سر میز مذاکره در مقابل مذاکره کنندگان حق مسلم مردم ایران را به رسمیت شناخت.

خرازی در ادامه با اشاره وعده خداوند به پیروزی حق گفت: ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون امروز برای مردم ایران معنی شده است. کسانی که زمانی بر شیپور های جنگ و تحریم تا تسلیم ملت ایران می نواختند امروز صحبت از تایید حق مسلم ایران می کنند. این نتیجه همان وعده ای است که خداوند متعال به کسانی داده است که سختی ها را تحمل می کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان یادآور شد: ما در نهضت ملی شدن نفت مقابل بریتانیای استعمار گر ایستادیم اما امروز ایران به مدد اراده فرزندان این سرزمین مقابل 6 کشور قدرتمند جهان که مقابل ما صف بندی کردند ایستادیم و بر حق مسلم خود پا‌فشاری کردیم.

سفیر پیشین ایران در فرانسه با اشاره به صف بندی قدرت های جهانی مقابل ایران به مانند سال های رشادت و حماسه گفت: مانند سال های جنگ تحمیلی قدرت های جهانی برای به زانو درآوردن ملت ایران مقابل ما صف آرائی کردند اما همین روحیه مقاومت ملت ایران بود که توانست معادلات آن روزگار را از میان بردارد امروز هم ملت ایران با همان دلاور مردی همان کار را کردند و با مقاومت خودشان بر حقوق مسلم هسته ای به دنیا بفهمانند که ایرانیان در عین تعامل و گفت و گو همچنان بر حقوق مسلم خود را در پرونده هسته ای پابرجا هستند.

خرازی در ادامه گفت: حمایت های مردم و رهبری معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای بهترین گواه بر تایید تلاش مذاکره کنندگان است. ایشان نقشه راه رابرای مذاکره کنندگان مشخص کردند.مسئله هسته ای مسئله ملی ایران است و بی تردید نباید به موضوعی برای دعواهای داخلی ، سیاسی و جناحی بدل گردد.

خرازی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اهمیت مذاکرات همه باید از مذاکره کنندگان هسته ای حمایت کنند چنانکه با توجه به سفارش رهبری آنها نمایندگان ایران و فرزندان همین خاک هستند.

خرازی با تشریح شرایط مذاکره کنندگان هسته ای گفت: ایستادگی تیم مذاکره کننده در مقابل زیاده خواهی های غرب تحسین برانگیز است و باید تلاش های خستگی ناپذیر فرزندان ملت  قدر دانسته است.

خرازی در پاسخ به پرسشی در مورد عملکرد روحانی گفت: روحانی زمانی دولت را تحویل گرفت که کشور در مشکلات اقتصادی، سیاسی فراوانی قرار داشت و از همه مهم تر به دلیل اشتباهات گذشته در تنش با دنیای پیرامون بود. دولت یازدهم توانست در این مدت کوتاه، کشور را به ساحل آرامش در مسائل داخلی و بین المللی برساند و از تنش هایی گذشته و تشدید آنها جلوگیری کند.

سفیر سابق ایران در سازمان ملل در پایان یادآور شد: من تعجب می کنم از کسانی که به خودشان اجازه می دهند به رئیس جمهوری اهانت کنند که منتخب ملت ایران  است و در شرایطی کشور را تحویل گرفته است  که به دلیل ضعف مدیریت گذشته در مشکلات اقتصادی و بین المللی قرار داشت و اکنون به مدد اعتدال، عقلانیت و تدبیر در ساحل آرامش قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز