خبرگزاری کار ایران

قاضی زاده هاشمی در نطق میان دستور:

دولت در مورد نشر فکت‌شیت ایرانی هرچه سریع تر اقدام کند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از برداشت رسانه های بیگانه از نتیجه مذاکرات هسته ای بین ایران و 5+1گفت: لازم ایت تا دولت در این زمینه شفاف سازی کند و یاوه گویان نیز به سخنان خود خاتمه دهند.

به گزارش ایلنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نطق میان دستور در نشست علنی امروز چهار شنبه (2 اردیبهشت ماه)  خود ضمن تسلیت شهادت امام علی نقی به ملت ایران٬گفت: در دوره جدید مذاکرات که پیرامون مسائل هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 5+1 در حال انجام است٬شعار و گفتمان مسئولان مربوطه تحت عنوان برد-برد ذکر شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نهم افزود: فارغ از مشکلات این پارادایم٬توجه به ماهیت اسلامی نظام و اینکه برد-برد بر روی منافع مشترک قابل بیان است و نه در حوزه حقوق اساسی و آزادی و استقلال مشروع یک ملت٬اخیرا شاهد چرخش در بیان و رفتار گوینده های در کشور هستیم که رسانه های وابسته به جریان آنها و رسانه های خارجی در حال تبلیغ آن می باشند.

وی تصریح کرد: رسانه های نام برده اذعان دارند که " اینکه توانسته ایم با قدرت های بزرگ دنیا بر سر یک میز نشسته و با امریکا رو در رو مذاکره کنیم دستاورد بزرگی است٬این دستاورد آنقدر شایسته است که اگر تمامی فناوری هسته ای را واگذار کنیم نیز ارزش دارد." عده ای نیز پا را فراتر نهاده و گفته اند: " مذاکرات سبب شد تا امریکا ستیزی و استکبار ستیزی در کشور خاتمه یابد و در نهایت همه متوجه شدند که باید با کدخدا سازش کرد تا بتوان در عرصه جهانی اجازه حیات یابیم".

قاضی زاده هاشمی افزود: در ادامه یاوه گویی های خود با توجه به بازی کنگره امریکا در لزوم تغییر سیاست های جمهوری اسلامی در به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور و عدم حمایت از جریان مقاومت اسلامی در منطقه سخن می رانند. گویی این عده با به فراموش سپردن جنایات همین روزهای امریکا علیه مسلمانان و حمایت از رژیم متعصب سعودی در کشتار مردم یمن که نشانه عمق عداوت امریکایی ها از اسلام و مسلمین است از مذاکرات هسته ای نه نتیجه ای به اندازه مجلس شورای اسلامی آینده بلکه به اندازه استهاله و براندازی نظام اسلامی را در نظر قرار داده اند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برآنان لازم است سخنانی را از زبان موسس انقلاب اسلامی٬خمینی کبیر یادآوری کنم٬گفت: "کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی دانیم ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند که اگر بندبند استخوانهای ما را جدا سازند و سرمان را بالای دار برند٬اگر زنده زنده بر روی شعله های آتش بسوزاندمان و یا اگر زن و فرزند و هستیمان را در جلوی دیدگان به اسارت و غارت برند هرگز نامه کفر و شرک را امضا نمی کنیم."

وی در ادامه به خاطره مقام عظمای ولایت از امام که در روزنامه همشهری سال 89 به چاپ رسید٬اشاره کرد و گفت: در این خاطره مطرح شده است که" حضرت امام در پایان جنگ تحمیلی به دنبال رسیدن خبر حرکت ناوهای امریکا و انگلیس به سمت خلیج فارس٬در جلسه ای با حضور مسئولان نظام امر به شلیک موشک به سمت ناوهای آنان کردند و وقتی تریدد را بین افراد دیدند فرمودند نظر من همان است اما شما باز با یکدیگر مشورت کنید. موقعی که از محضر امام خارج می شدیم اما اشاره کردند که بنده بمانم و پس از آن فرمودند: من نظرم هنوز شلیک دو موشک به ناوهای امریکا و انگلیس است و این را بدانید که هر زمان که با امریکا و انگلیس مسامحه کنید فشارشان را بیشتر خواهند کرد و بهترین کار با شجاعت با امریکا برخورد کنید. شما بعد از من نیز یادتان باشد که با امریکا نباید مسامحه کرد و بدانید که آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند"

قاضی زاده هاشمی در ادامه نطق میان دستور خود٬افزود: به این یاوه گویان و اربابانشان می گوییم که باید فرزندان خمینی کبیر و امام خامنه ای مرده باشند که آنها بتوانند به اهداف پلید خود در سازش با شیاطین عالم برسند.

وی تصریح کرد: از دولت تقاضا داریم تا پیرامون نشر گزار برگ ایرانی که مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مورد مذاکرات شفاف می سازد با توجه به تاکید مقامات عالی نظام هرچه سریع تر اقدام نمایند. از طرفی با توجه به آنچه در روزنامه صهیونستی یدیعوت آحارونوت به دولتمردان ما پیرامون مذاکرات سال 65 در هتل پاریزان پاریس نسبت داده شده است و تبلیغ گسترده در رسانه های خارجی شفاف سازی نمایند.

نماینده مشهد و کلات در مجلس نهم در ادامه بیان کرد: لازم به ذکر است که اخیرا موسسات سرمایه گذاری مختلف در مشهد دچار مشکل شده اند و با توجه به مزمن شدن مشکل نگرانی های گسترده ای در بین مردم کشور و منطقه ایجاد شده است لذا از مسئولان اجرایی٬قضایی و امنیتی درخواست دارم تا هر چه سریعتر این پرونده را تعیین تکلیف کنند تا آرامش به حوزه اقتصادی کشور و مشهد مقدس و امنیت روانی مردم بازگردد.

قاضی زاده هاشمی در پایان نطق میان دستور خود گفت: خواستار اجرایی شدن مصوبات سفر دولت می‌باشیم.

کد خبر : ۲۷۲۲۴۶