خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان عنوان کرد:

ارسال فوری دارو و انتقال مجروحان اولویت تهران برای مردم یمن

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران توقف تجاوز ۲۷ روزه سعودی علیه مردم بی دفاع یمن را نقطه تاریک دیگری در رفتار منطقه‌ای ریاض خواند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان توقف تجاوز ٢٧ روزه و بی‌حاصل سعودی علیه مردم مظلوم یمن را نقطه تاریک دیگری در رفتار منطقه ای سعودی برشمرد و گفت: در حالی که پایداری و  مقاومت مردم صبور یمن به نقطه عطف جدیدی در تحولات منطقه مبدل شده است.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران توقف تجاوز ۲۷ روزه سعودی علیه مردم بی دفاع یمن را نقطه تاریک دیگری در رفتار منطقه‌ای ریاض خواند و گفت: ارسال فوری دارو برای نیازمندان و انتقال سریع مجروحان اولویت کنونی تهران است.

وی ادامه داد: جنایت و نسل‌کشی صورت گرفته علیه مردم یمن در تجاوز اخیر آثار سلبی فراوانی را متوجه سعودی کرده است.

معاون وزیر خارجه گفت: به یقین پیروز واقعی این صحنه مردم یمن می‌باشند و مشارکت آمریکا در این جنایات صفحه تاریک جدیدی از پرونده آمریکا در منطقه را رقم زده است.

امیرعبداللهیان با ذکر این نکته که تهران تلاش‌های خود را برای توقف حملات خشونت بار سعودی و جلوگیری از فاجعه انسانی در یمن به عمل آورده و در کنار مردم یمن خواهد ایستاد، افزود: ارسال فوری دارو برای نیازمندان و انتقال سریع مجروحان اولویت کنونی ایران است.

معاون وزیر خارجه گفت: تهران ضمن توجه بر روند سیاسی تاکید می‌کند که در گفت‌وگوهای ملی و روند سیاسی، کسانی حضور خواهند داشت که دستشان به خون مردم یمن آلوده نشده و نقشی در جنایات اخیر علیه مردم فهیم و مقاوم یمن نداشته‌اند.

کد خبر : ۲۷۲۳۳۷