خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:/مشروح/

بازدید از مراکز نظامی ایران خلاف قانون و شرع است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: عربستان برای دسترسی به اهداف خود از سلاح‌های غیرمتعارف نیز علیه مردم یمن استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطب‌های دوم امروز نماز جمعه گفت: تقوا باعث می‌شود بهشت در کنار انسان قرار بگیرد٬ اما بی‌تقوایی راه بهشت را می‌بندد یا طولانی می‌کند. 

وی در ادامه بیان کرد: امروز می‌خواهم چند مطلب اساسی را برای شما بازگو کنم؛ مطلب اول مساله مهم جهان اسلام یعنی یمن است. ما از مسائل پشت پرده خبر نداریم اما آنچه مسلم است٬ خداوند امروز می‌خواهد با اقتدار خود اوضاع جهان را متحول کند. 

صدیقی تصریح کرد: هیچکس کتمان نمی‌کند که یمن یک کشور فقیر است که امروز مورد تجاوز آشکار عربستان قرار گرفته و مردم آن به جرم قرار گرفتن در مسیر استقلال، آزادی و شکوفایی خود مورد تجاوز آشکار عربستان قرار گرفته‌اند. 

خطیب موقت نماز جمعه گفت: عربستان با استفاده از سلاح‌های آمریکایی در مسیر قدرت‌های بزرگ به ملت مظلوم و مسلمان عربستان حمله کرده و با استفاده از دلار‌ها و سرمایه‌های مردم مسلمان را علیه خود مسلمانان به کار گرفته است. 

صدیقی گفت: حمله عربستان به یمن٬ خلاف قوانین بین‌المللی و شرعی و تجاوز آشکار است٬ چون یمن هیچ تجاوزی را نسبت به عربستان و علیه عربستان نداشته بلکه این مردم به جرم اینکه می‌خواهند خودشان باشند٬ زیر این بمب‌های مخرب قرار گرفته‌اند لذا  این حرکت عربستان یک خبط و اشتباه عظیم است که خسارات صددرصدی را برای این کشور خواهد داشت. 

مشاور رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: حرکت عربستان یک ظلم آشکار است که با استفاده از دلار‌ها که در اختیار دارد سلاح‌های مخرب و مدرن خود را در یک کشور فقیر آزمایش می‌کند. این سلاح‌ها که از آمریکا خریداری شده‌اند٬ در جهت اهداف خود آمریکا به کار گرفته می‌شوند. 

وی افزود: اینها حرکاتی را علیه مسلمانان آغاز کردند و خود را مسلمان، خادمین حرمین شریفین می‌دانند. کشوری که از نقاط مختلف مردم برای حج به آنجا سفر می‌کنند امروز نشان داده که هیچ تعهدی به حقوق مسلمانان و سرمایه آنها ندارد و سرمایه‌های در دست خود برای رشوه دادن و در جهت قانون‌شکنی استفاده می‌کنند. 

صدیقی درباره حق وتو گفت: حق وتو یک قانون شکنی وحشیانه و آشکار است که عربستان با استفاده از رشوه‌ها سعی می‌کند در جهت اهداف خود آن را در اختیار بگیرد. این یک رسوایی بزرگ سیاسی و اسلامی است. 

وی با اشاره به حرام بودن جنگ در ماه‌های حرام گفت: متاسفانه شاهد هستیم که عربستان برخلاف قوانین شرعی و حتی قوانین عربی که قبل از اسلام و در زمان جاهلیت هم پابرجا بوده٬ در ماه‌ حرام به کشوری حمله و تجاوز کرده و انسان‌های بی‌گناه را می‌کشد. 

صدیقی گفت: چنین عمل وحشیانه‌ای تنها از اسرائیل امکان‌پذیر است که این حرکت عربستاتن نیز شبیه حرکت اسرائیل و علیه اهداف مسلمانان است که رهبری نیز به آن اشاره کرده و آن را همانند حمله اسرائیل به غزه و لبنان دانسته‌اند. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: عربستان برای دسترسی به اهداف خود حتی از سلاح‌های غیرمتعارف نیز علیه مردم یمن استفاده کرده و می‌گویند ما در این عملیات به اصطلاح طوفان به اهداف خود دست پیدا کرده‌ایم٬ اما این طوفان زمینه نابودی خودشان را فراهم می‌کند. 

وی اضافه کرد: آن‌ها چگونه ادعا می‌کنند به اهداف خودشان دست پیدا کرده‌اند در حالی که نه سلاح انصارالله نابود شده٬ نه گروه‌های وابسته به آن‌ها تقویت شده‌اند٬ نه رئیس جمهور فراری یمن توانسته برگردد و ملاحظه می‌کنید که آنها نتوانسته‌اند به هیچ گونه از اهداف خودشان برسند. 

صدیقی تصریح کرد: این موضوع به ایمان و اعتقاد بستگی دارد نه به سلاح زیرا انصارالله با روحیه و ایمان خود می‌جنگد و امروز ۱۸ استان در یمن در دست انصارالله قرار دارد و القاعده از مناطق مختلف عقب‌نشینی کرده و عربستان در رسیدن به اهداف خود شکست خورده است. این یک رسوایی بسیار بزرگ برای عربستان می‌باشد و همانطور که در ایران، آمریکا دستش کوتاه شد در یمن نیز این چنین خواهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در بحث مسائل هسته‌ای و مذاکرات اشاره کرد و گفت: این روز‌ها آخرین دور مذاکرات شروع شده و ضرورت دارد چند موضوع اساسی را تذکر بدهم؛ از جمله اینکه رهبری صحبت‌های بسیار حکیمانه‌ای را در این باره داشتند و به علت راهنمایی‌هایی که خداوند متعال در ایشان و امام قرار داده است به گزاف نمی‌روند. 

وی گفت: ما باید بدانیم که با دشمن در حال مذاکره هستیم که از تاسیس خود تا به امروز به هیچ کشوری رحم نکرده و هدف آن نابودی ماست و به هیچ دین و قانونی پایبند نیست و خوی درنده‌خویی مهار نشدنی دارد. 

وی افزود: می‌بینیم که چگونه از خوی درنده خویی خود علیه کشورهایی مانند ژاپن استفاده کرده و فرانسه نیز در آزمایشگاه‌های خود سلاح غیرمتعارف آزمایش و به محیط زیست آسیب رسانده و همیشه تهدیدی علیه همه بوده‌اند٬ اما باید در مذاکرات آینده بدانیم با چنین افرادی سر و کار داریم و غافلگیر نشویم. 

صدیقی تصریح کرد:‌‌ همان طور که مقام معظم رهبری گفتند و مردم نیز به گفته مقام معظم رهبری و تیم مذاکر‌ه‌کننده اطمینان و حمایت می‌کنند٬ اما باید به برخی از مسائل توجه داشته باشیم و به دغدغه‌های مقام معظم رهبری که اعتقاد دینی و شرعی ماست پاسخ بگویند. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: نکته بعدی که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که ما می‌بینیم بیانیه‌ای که آمریکا از قبل‌ آماده کرده منتشر کرده که خلاف آن‌ها بوده و دروغ می‌گویند٬ بنابراین باید به این مسائل نیز توجه شود. 

وی گفت: ما خطوط قرمز بسیاری داریم که در خطبه‌های گوناگون نماز جمعه خطبای عزیز بر آن‌ها تاکید کردند٬ اما من می‌خواهم در اینجا مطلب خاصی را بگویم و این است که ما نباید قبول کنیم تا آن‌ها بتوانند بازرسی‌های غیرمتعارفی را از هر جایی که بخواهند داشته باشند٬ که این یک ذلت و خلاف قران و شرع است و همانطور که سردار سلامی جانشین سپاه آن را یک تجاوز آشکار دانستند که یک کشور خصم آزادانه بخواهد از تمام امکانات و ظرفیت‌های ما بازدید کند. 

صدیقی گفت: این صحبت مسئولان نیز صحیح نیست که اگر آن‌ها بیایند اجازه نمی‌دهیم. خوب است در مذاکرات این اجازه به آنها داده نشود٬ زیرا چنین تعهدی خلاف قانون و شرع است. 

خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به حادثه طبس و سالگرد آن گفت: این مساله یادآور اعجاز انقلاب و حقانیت ماست که ما در قران دعایی داریم که مساله اقتصادی و امنیتی تاکید دارد. در مساله اقتصادی دشمنان صدر اسلام می‌خواستند با محاصره اقتصادی پیامبر را در نقطه ضعف قرار بدهند که موفق نشدند. 

وی افزود: در مسال نظامی نیزخداوند متعال می‌فرمایند همه موجودات قشون خداوند هستند در زمانی که نیروهای مسلح ما غافل و خواب بودند٬ شن‌های بیابان اینطور دشمن را شکست دادند که این یک فضاحت بسیار بزرگ برای آمریکایی‌ها بود. 

صدیقی در پایان گفت: مسئولان ما باید دلگرمانه نسبت به این مسائل از موضع بالا با دشمن صحبت کنند و از این امور معنوی نیز غافل نباشند.

کد خبر : ۲۷۲۵۸۵