خبرگزاری کار ایران

ترک‌همدانی به ایلنا خبر داد:

احضار مرتضوی برای سه پرونده به دادگاه/ علیرغم دعوت‌نامه٬ اجازه ورود ما را به دادگاه ندادند

وکیل شکات پرونده تامین اجتماعی از حضور مرتضوی در دادگاه برای رسیدگی به سه پرونده که یکی مربوط به پرونده تامین اجتماعی و دو مورد در ارتباط با کهریزک است٬ خبر داد.

مصطفی ترک همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه امروز دادگاه مرتضوی که از صبح امروز در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان و به ریاست قاضی محمدی کشکولی در حال برگزاری است، عنوان کرد: از ساعات ابتدایی آغاز جلسه دادگاه حضور داشتیم، اما اجازه ورود به جلسه دادگاه به ما داده نشد. 

وکیل شکات پرونده تامین اجتماعی عنوان کرد: نه تنها برای امروز به بنده فرصت مطالعه پرونده داده شده بود بلکه برای امروز دعوت‌نامه‌ای هم از طرف دادگاه ارسال شده بود اما گویا ریاست شعبه حضور وکلای شاکی در پرونده تامین اجتماعی را در جلسه امروز مصلحت نداسته است.

وی افزود: این در حالی است که نه تنها برای امروز به بنده فرصت مطالعه پرونده داده شده بود٬ بلکه برای امروز دعوت‌نامه‌ای هم از طرف دادگاه ارسال شده بود٬ اما گویا ریاست شعبه حضور وکلای شاکی در پرونده تامین اجتماعی را در جلسه امروز مصلحت نداسته است. البته علت این تصمیم هنوز برای ما هم نامعلوم است. 

همدانی بیان کرد: امروز مرتضوی در رابطه با سه پرونده به دادگاه احضار شده که یکی از آن‌ها مربوط به پرونده تامین اجتماعی و دو مورد دیگر در ارتباط با پرونده کهریزک است. 

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز دادگاه تنها نماینده حقوقی سازمان تامین اجتماعی حاضر است، گفت: البته در مورد پرونده کهریزک٬ به آقای روح‌الامینی و وکلای مربوطه اجازه ورود به جلسه دادگاه داده شده است. 

ترک‌همدانی در خصوص درخواست مرتضوی مبنی بر علنی بودن جلسه دادگاه خاطرنشان کرد: ما خیلی پیشتر از مرتضوی و بار‌ها این درخواست را مطرح کردیم٬ اما با علنی بودن این جلسات موافقت نشد احتمالا آقای مرتضوی هم اطمینان داشته که با درخواست وی موافقت نمی‌شود٬ برای همین این مساله را مطرح کرده است.

کد خبر : ۲۷۲۷۳۲