خبرگزاری کار ایران

بیانیه اعلام موجودیت حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

حزب اتحاد ملت ایران پس از اخذ مجوز فعالیت سیاسی٬ در بیانیه‌ای موجودیت خود را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا متن بیانیه اعلام موجودیت حزب اتحاد ملت ایران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

 «باید که از میان شما گروهی باشند که به خیر دعوت کنند و امر به معروف و نهی از منکر کنند. اینان رستگارانند.»
آل عمران آیه ۱۰۴

مبارزات حق طلبانه و آزادی‌خواهانه ملت رشید ایران از جنبش مشروطیت، تا نهضت ملی شدن نفت و قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی ایران، توان و ظرفیت زوال ناپذیر جامعه ما را در پیگیری تاریخی خواسته‌های بنیادین خود یعنی آزادی، عدالت، استقلال و پیشرفت نشان می‌دهد.

حاصل این مبارزه تاریخی ملت فروپاشی نظام دیکتاتوری و وابسته شاهنشاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی با معماری امام خمینی (ره) است که از نخستین دستاورد‌هایش رجوع به آرای مردم و وضع قانون اساسی به عنوان مهم‌ترین سند میثاق ملی و تبیین دو وجه جدایی ناپذیر نظام بر دو پایه جمهوریت و اسلامیت است.

نظام جمهوری اسلامی ایران با طی دوران تثبیت و مقاومت همه جانبه در دوران دفاع مقدس که نتیجه تلاش‌ها و از خود گذشتگی‌های بی‌نظیر رزمندگان جان بر کف، شهیدان گرانقدر، جانبازان سلحشور و ایثارگران بی‌ادعای ملت بزرگ ماست در دوران پس از جنگ تحمیلی نیز همچنان عرصه‌ای بوده برای پیگیری آرمان‌های تاریخی ملت که نهایتا در سه شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» انعکاس یافته بود.

آنچه در حماسه پر شکوه دوم خرداد ۱۳۷۶ و آغاز دوران اصلاحات تجلی یافت، روایت جدیدی از همین خواست تاریخی و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی بوده که بر دفاع از مردمسالاری سازگار با دین، حقوق اساسی ملت، اجرای همه اصول و فصول قانون اساسی و تقویت جامعه مدنی تأکید داشت.

اساس اصلاحات تکیه بر همه تجارب موفق و دستاوردهای بزرگ ملت در نیل به استقلال و آزادی و مبارزه تاریخی با استبداد و خودکامگی، استعمار و وابستگی و جمود و تحجر و بالا بردن ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی از طریق افزایش سطح مشارکت همه جانبه ملت و رقابت سیاسی قانون‌مدارانه نیرو‌ها و گرایش‌های مختلف حزبی است.

گسترش و تقویت فرهنگ نقد و پاسخگویی و انجام فعالیت‌های حزبی که به نظر ما جلوه‌ای از پیمان تأکید قرآنی بر دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر است از جمله خواسته‌های مشروع اصلاحات برای تقویت نظام و دستیابی به حقوق اساسی ملت است که هم در دوره حضور اصلاح طلبان در قدرت سیاسی و هم در دوران پس از آن پی گرفته شده است.

اصلاحات در پی تحقق توسعه همه جانبه، موزون، متوازن و پایدار کشور، استقرار آزادی و عدالت، حاکمیت اخلاق و معنویت محوریت قانون اساسی و حقوق مصرح ملت، اقتدار و منزلت جهانی ایران و از بین بردن عقب‌ماندگی و جهل، خشونت و خودکامگی، انحصارطلبی و تحجر، تبعیض و فساد و فقر در سطوح مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از طریق تقویت روند‌ها، نهاد‌ها و ساختارهای دموکراتیک است.

اصلاحات یعنی تعمیم و تعمیق مردم‌سالاری سازگار با دین و بالا بردن حق انتخاب شهروندان برای اجرای همه ظرفیت‌های قانون اساسی و تأمین همه حقوق اساسی ملت و دستیابی به فرصت‌های برابر در تمامی عرصه‌های توسعه سیاسی، توسعه اجتماعی، توسعه فرهنگی، توسعه اقتصادی و توسعه علمی و فراهم شدن زمینه‌های مناسب برای فعالیت نهادهای مدنی، بخش خصوصی مستقل و سالم و انجام کسب و کار رقابتی به دور از ویژه‌خواری‌ها و انحصار‌ها، استفاده مؤثر از همه ظرفیت‌ها، ثروت‌ها و توانمندی‌ها و ثروت‌های ملی و سرمایه‌های طبیعی و انسانی و اجتماعی و نمادین کشور و ارتقای جایگاه و منزلت منطقه‌ای و بین‌المللی ایران.

اکنون که به یمن حماسه سیاسی مشارکت مردم در انتخابات ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ فضای جدیدی از اعتدال و امید در کشور به وجود آمده است، جمعی از فرزندان ملت بر آن شده‌اند تا به پشتوانه قانون اساسی و به اتکای حقوق ملت مندرج در فصل سوم آن گامی نو در جهت پیشبرد آرمان‌های انقلاب و نیازهای اصلاحات بردارند.

مجموعه ما به عنوان بخشی از نیروهای انقلاب اسلامی و اصلاح‌طلب کشور که به فضل پروردگار توفیق حضور و خدمت در عرصه‌های مختلف این انقلاب و نظام را داشته، اکنون اقدام به تأسیس «حزب اتحاد ملت ایران اسلامی» کرده است.

ما بر آنیم که با برخورداری از همه ظرفیت‌های اصلاح‌طلبانه کشور و تمامی جوانان و مردان و زنان زمینه جدیدی را از فعالیت‌های مدنی و حزبی با رعایت موازین قانونی سامان دهیم و سرمایه ما در این راه آحاد مردمی هستند که دل در گرو این اصلاحات دارند و امید است که بتوانیم هماهنگ با خواست‌های ملت شریف ایران و تجارب گرانبهای بیش از صد سال اصلاح طلبی و با بهره گیری از دستاوردهای بشری فعالیت‌های سازمان یافته‌ نوینی را در کنار همه احزاب اصلاح‌طلب و نهادهای مدنی سامان دهیم.

امید است این مجموعه بتواند با تکیه بر موازین دینی و معیارهای قانونی و قواعد اخلاقی، انسانی، اجتماعی و سیاسی، گامی موثر به سوی سازمان‌یابی مدنی و حرکت مردم‌سالارانه نهادینه شده بر دارد و نه تنها از حمایت و پشتیبانی نیروهای اصلاح‌طلب بلکه از حمایت و پشتیبانی همه نیرو‌ها و گرایش‌هایی که در اندیشه اعتلای نام ایران و اسلام‌اند، برخوردار باشد.

این مجموعه با قدردانی از تلاش‌های نظام و دولت در جهت پیشبرد فعالیت‌های قانونمند مدنی و حزبی و تقدیر از لطف و عنایت چهره‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و سرمایه‌های اصلاحات به دعای خیر و هدایت و حمایت همه نخبگان کشور و آحاد ملت از آغاز نیازمند است.

کد خبر : ۲۷۳۴۰۱