خبرگزاری کار ایران

با حضور معاونان وزرای خارجه برگزار شد؛

نشست کمیته مشورتی دو جانبه ایران و سنگاپور در تهران

دومین نشست کمیته مشورتی دو جانبه ایران و سنگاپور به ریاست معاونان وزرای امور خارجه دو کشور در تاریخ امروز در وزارت امور خارجه برگزار گردید.

به گزارش ایلنا، این نشست به ریاست ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا اقیانوسیه و آلبرت چوا معاون وزیر خارجه سنگاپور با حضور سفرا و مسئولان ادارات منطقه‌ای دو کشور برگزار شد، طرف ایرانی در ابتدا ضمن ابراز همدردی نسبت به فوت لی کوان یو معمار سنگاپور نوین به اهمیت شرق آسیا و جنوب شرقی آسیا و به ویژه حضور سنگاپور در منطقه و همچنین تبریک به مناسبت پنجاهمین سالگرد استقلال این کشور پرداخت.

معاون وزیرخارجه سنگاپور نیز در اظهاراتی با اشاره به تمدن و فرهنگ غنی ایرانی به اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایر ان پرداخته و علاقمندی کشورش برای توسعه روابط را ابراز داشت.

در ارتباط با موضوعات دوجانبه طرفین ضمن ابراز رضایت از تبادل هیئت‌های دو کشور در سطح سیاسی خواستار پیگیری سفرهای برنامه‌ریزی شده آتی شده و با مروری بر آمار و ارقام مبادلات اقتصادی دو کشور، بر لزوم تلاش بیشتر در بخش‌های دولتی و خصوصی در جهت گسترش مناسبات تجاری تأکید و در همین راستا امضای اسناد کلیدی که بستر تحرکات بیشتر دو کشور است را مورد توجه قرار دادند.

همکاری در حوزه‌های فرهنگی-هنری از جمله برگزاری هفته فیلم و همچنین همکاری میان موزه‌های دو کشور در جهت عرضه تمدن و فرهنگ ایرانی از دیگر موارد مورد بحث بود.

در ارتباط با مسائل منطقه‌ای، تحرکات داعش و تروریسم و تحولات جدید در خاورمیانه و متقابلأ تحولات در شرق آسیا از جمله تحولات اقتصادی و شکل‌گیری نهادهای بین‌المللی جدید مالی و اقتصادی و غیره مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در عرصه بین‌المللی طرفین از همکاری‌های دو کشور در محافل بین‌المللی و حمایت از نامزدهای دو کشور در سازمان‌ها و نهادهای مختلف ابراز رضایت کردند.

هیئت سنگاپوری در این سفر همچنین با قائم مقام و معاون آموزشی پژوهشی وزارت امور خارجه، معاون شورای عالی امنیت ملی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس و رئیس اتاق بازرگانی ایران دیدار خواهند داشت.

کد خبر : ۲۷۳۴۱۴