خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

اطلاعات با 7 نفر از اعضای هیات موسس حزب اتحاد ملت موافق نبود/ بررسی درخواست مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۷۸۹

معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص ارائه درخواست به وزارت کشور برای تشکیل مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: درخواست آنان در کمیسیون ماده 10 احزاب مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسین مقیمی در حاشیه جلسه هم اندیشی دیدار دبیران کل احزاب با معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر انتشار اخباری در مورد ارائه درخواست مجوز از سوی چند تن از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب تحت عنوان مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی به وزارت کشور،‌گفت:‌هر مجوزی که به وزارت کشور ارسال می شود این وزارتخانه درخواست‌ها و اسناد و  مدارک ارائه شده را بررسی می کند که آیا این افراد می توانند مجوز اخذ کنند یا خیر.

وی ادامه داد: این پرونده نیز در کمیسیون ماده 10 احزاب مطرح و در آنجا برای تشکیل حزب یا عدم مجوزبه آن تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که آیا این روند برای اعضای حزب اتحاد ملت ایران اسلامی نیز رعایت شده است یا خیر اظهار کرد: برای تشکیل این حزب 15 اسامی اعلام شد که اطلاعات با 7 نفر از آنها موافق نبود و این حزب با 8 نفر تشکیل شد.

مقیمی درباره ماشینی شدن انتخابات گفت: وزارت کشور از این مسئله دفاع می‌کند و به دنبال آن است که هر چه بیشتر این مهم را اجرایی کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره محدود کردن فعالیت احزابی که فقط در موسم انتخابات فعال می‌شوند نیز تصریح کرد هیچ محدودیتی برای فعالیت این احزاب وجود ندارد. ضمن اینکه فعالیت احزاب در انتخابات دیده می‌شود اما در اتاق‌های فکر و جلسات داخلی فعالیت خود را دارند.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه برخی از اعضای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از اعضای اصلی و یا مسئولان ستاد آقای روحانی در استان‌ها بودند، آیا این افراد که تایید آقای روحانی را برای حضور در ستاد داشته‌اند می‌توانند فعالیت سیاسی کنند، اظهار داشت: کمیسیون ماده 10 تعیین می‌کند که به این افراد مجوز داده شود یا نشود. اگر افرادی که به عنوان هیئت موسس معرفی می‌شوند از صلاحیت لازم برخوردار باشند، ما آن را از طریق دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات سوال می‌کنیم و اگر تایید شدند، ما هم تایید می‌کنیم و اگر این دستگاه‌ها بر حضور این افراد در حزب ایرادی بگیرند با عضویت آنها موافقت نمی‌شود و حذف می‌شوند.

وی درباره ناهماهنگی در برخی سخنرانی‌ها گفت: به جز مورد آقای مطهری دیگر مشکلی نبود و ممکن است در مواردی با سخنرانی‌ها مخالفت شده باشد اما مراسمی به هم نخورده است.

 مقیمی درپاسخ به سوالی درباره گردهمایی فرمانداران و معاونان سیاسی گفت این مراسم تا اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز