خبرگزاری کار ایران

بیادی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

ارتباط نشست‌های ائتلاف خارج از سیستم حزبی با باندهای قدرت و ثروت

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: نشست‌های غیرحزبی به علت ارتباط مستقیم با باندهای قدرت و ثروت٬ اثر بیشتر در فرآیند انتخابات دارند و از طریق سازمان‌های غیر رسمی هدایت می‌شوند.

حسن بیادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره نحوه انتخابات و عملکرد مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از معضلات جدی و اساسی که امروزه مجلس را تقریبا ناکارآمد یا منصفانه‌تر بگویم کم‌بهره جلوه می‌دهد٬ عدم وجود سیستم پارلمانی و نبود تفکر تحزب و قوانین کافی حزبی است. با چنین فضایی است که خروجی چهار ساله یک نماینده در دوره حضور در مجلس٬ نامشخص و غیر شفاف است و در کل یک نتیجه نامطلوب را شاهد هستیم.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی تصریح کرد: ماموریت اصلی یک نماینده مجلس بر اساس قانون اساسی٬ منطقه‌ای نیست٬ بلکه وظیفه نماینده‌ ملی و منطبق به کل کشور است لذا باید کل برنامه‌های اجرایی و تقینی کشور را پیگیری و برای تحقق آن‌ها نظارت کند.

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: نمایندگان مجلس در این چند دوره٬ مخصوصا بعد از مجلس پنجم به بعد٬ پاسخگوی هیچ ارگان و مخصوصا محضر مردم شریف نبوده‌اند؛ مثلا در رابطه با این نابسامانی‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی چه کسی پاسخگو بوده است؟ اگر بوده به مردم اعلام کرده و نشان دهید.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر چون احزاب کارکرد خود را براساس قانون ندارند٬ پاسخگویی نسبت به عملکرد متصور نیست، بنابراین امروز چاره‌ای نداریم؛ جز ایجاد و گسترش یک نظام حزبی و پارلمانی در سطوح مختلف اجرایی کشور با همه مولفه‌های آن از جمله پاسخگویی در رابطه با کارکرد یا عدم موفقیت در برنامه‌های مصوب.

 این عضو جبهه ایستادگی خاطرنشان کرد: تفکر تحزب‌گرا و توسعه قوانین حزبی و سیستم پارلمانی دستگاه‌های اجرایی کشور٬ شاه‌بیت برون‌رفت از این معضلات امروز است؛ روش پارلمانی به نظر بنده هیچ منافاتی با روح قانون اساسی نداشته٬ بلکه می‌تواند در تحقق اهداف و آرمان‌های نظام والای جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر و مفید به فایده باشد.

 بیادی تصریح کرد: نقش احزاب در حال حاضر بسیار ضعیف است و اگر خوشبینانه حساب کنیم٬ یک حزب حدود ۱۵ درصد می‌تواند در فضای سیاسی کشور اثرگذار باشد، و حتما این مقدار از اثرگذاری نیز با سوار شدن بر یک موج اجتماعی- سیاسی به وقوع می‌پیوندد.

 وی درباره تلاش‌های گوناگون پیرامون ائتلاف‌های احتمالی در فضای سیاسی کشور نیز گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم تلاش‌ها و نشست‌های که در جریان‌ها سیاسی کشور در جهت ائتلاف شکل می‌گیرد٬ بسیار متفاوت از تفکر و سیستم حزبی است.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی تاکید کرد: همین تلاش‌ها و نشست‌های غیرحزبی به علت ارتباط مستقیم با باندهای قدرت و ثروت٬ اثرات بیشتری را در فرآیند انتخابات دارند و نوعا از طریق سازمان‌های غیر رسمی هدایت می‌شوند.

کد خبر : ۲۷۳۸۴۵