خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار وزیر دفاع سوریه:

دامنه تحرکات مخرب تروریست‌ها فقط محدود به چند کشور نیست

ارتشبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه صبح امروز با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این دیدار، لاریجانی روابط میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه را دوستانه و برادرانه توصیف کرد و گفت: علائق و مشترکات متعددی، مردم دو کشور را به یکدیگر نزدیک ساخته و روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف سازنده و همواره دوستانه و برادرانه بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مسائل منطقه‌ای و تحولات سوریه، گفت: مردم و مسئولان سوریه مقاومت تاریخی تحسین برانگیزی را در مقابله با تروریست‌های داخلی و خارجی طی چهار سال گذشته از خود نشان داده‌اند.

لاریجانی در این ارتباط ابراز امیدواری کرد با تلاش و مقاومت مردم و مسئولان سوریه، حلقه‌های بیشتری از فعالیت‌های تروریستی در این کشور از هم متلاشی شود و سوریه از لوث تروریست‌های تا دندان مسلح پاک شود.

وی افزود: دامنه تحرکات مخرب تروریست‌ها فقط محدود به چند کشور نبوده و در صورت استمرار انفعال و تفاعل کشورهای منطقه، ثبات و آرامش در تمام مناطق به مخاطره خواهد افتاد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قرار گرفتن سوریه در خط مقدم مقاومت علیه سیاست‌های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در منطقه، هجمه‌های شدیدی را از سوی بدخواهان و دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بر این کشور مظلوم تحمیل کرده است.

در ادامه این دیدار، ارتشبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات مربوط به مبارزه با تروریست‌ها در کشورش گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در لحظات دشوار در کنار مردم سوریه بوده است و این احساس وظیفه انسانی و اخلاقی مورد تقدیر رهبران و مردم سوریه قرار داشته است.

وی افزود: دستاوردهای خوب در مقابله با پیشروی تروریست‌ها به مناطق مختلف در سوریه به دست آمده است و برنامه‌هایی نیز برای تشدید مبارزه علیه تروریست‌ها در دستور کار قرار دارد.

وزیر دفاع سوریه همچنین گفت: هجوم تروریست‌ها به خاک سوریه یک طرح آمریکایی- صهیونیستی است که با حمایت و کمک گسترده برخی کشورهای منطقه صورت می‌گیرد و شاهدیم که مجروحان متعلق به اردوگاه‌های تروریست‌های داعش و النصره در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی درمان می‌شوند.

کد خبر : ۲۷۴۱۰۰