خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام آل هاشم:

امروز هیچ کشوری جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: با توجه به تحولات اخیر منطقه و سیاست‌های اشتباه برخی از کشورهای منطقه اقتضا می‌کند که نیروهای مسلح ایران در اوج آمادگی دفاعی و بازدارندگی باشند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جمع دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش و پیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه امیرالمومنین(ع) تیپ 72شهید کوکبیان دوکوهه اندیمشک اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی کارهای بزرگی در زمان مدیریت و فرماندهی خود در نیروهای مسلح انجام داد که یکی از مهم ترین آنها ایجاد وحدت و یکپارچگی در بین نیروهای مسلح در روزهای حساس آغازین جنگ تحمیلی بود.

وی یکی دیگر از یادگاران با ارزش شهید صیاد شیرازی را راه‌اندازی هیئت معارف جنگ برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و نیز آگاهی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش از آنچه در مناطق عملیاتی در هشت سال دفاع مقدس و عملیات‌های مختلفی که توسط رزمندگان اسلام در این مناطق انجام شد؛ دانست.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه جامعه فعلی را نیازمند فرهنگ دفاع مقدس دانست و گفت: درست است که امروز به ظاهر جنگی در کار نیست اما با تهاجم فرهنگی قوی که دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به ویژه جوانان ما به راه انداخته، جامعه فعلی ما نیازمند فرهنگ دفاع مقدس می باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به منویات و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) در دیدار 30 فروردین سال جاری با فرماندهان و کارکنان ارتش اشاره کرد و افزود: معظم له در این دیدار تأکید بر آمادگی هر چه بیشتر نیروهای مسلح داشتند و آن را به عنوان یک دستور العمل ابلاغ فرمودند.  

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با طرح این پرسش که چرا نیروهای مسلح ما باید آمادگی‌های نظامی خود را روز به روز افزایش دهند، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام ولایی است که راهبردها و دکترینش مبتنی بر تعالیم دینی و آموزه‌های بزرگان اسلام است. در بُعد نظامی نیز دکترین جمهوری اسلامی ایران دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است که تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی نیز این راه و روش را نشان می دهد.    

وی با اشاره به بحران امنیتی و نظامی در کشورهای منطقه و تلاش دشمن برای درگیر نمودن ایران در این بحران‌ها اظهار داشت: با تدبیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا این بحران ها به خوبی مدیریت شده است.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: مقامات آمریکایی در سال‌های اخیر در برخورد با جمهوری اسلامی ایران از روی میز بودن همه گزینه‌ها نام می‌برند و به نوعی ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کنند و این درحالی است که ایران بیشترین تلاش را برای حفظ صلح و امنیت در منطقه و جهان داشته است.

وی در ادامه به تبیین مسائل روز منطقه پرداخت و گفت: با توجه به تحولات اخیر منطقه و تهدیدات گوناگونی که بر اثر دخالت‌های دولت‌های فرامنطقه‌ای و سیاست‌های اشتباه برخی از کشورهای منطقه رخ داده، اقتضا می‌کند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج آمادگی دفاعی و بازدارندگی باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه، فرمان رهبر معظم انقلاب در افزایش آمادگی‌های دفاعی نیروهای مسلح را مبتنی بر آموزه‌های دینی و نص صریح قرآن دانست و افزود: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن روحیه قوی و مولفه قدرت و با اتکا به تجهیزات بومی بیش از هر زمان دیگر آماده دفاع از تمامیت و منافع جمهوری اسلامی ایران می‌باشند به نحوی که هیچ کشوری جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد. لذا ممکن است کشوری بتواند علیه ایران وارد جنگ شود اما توان ادامه جنگ و پایان بخشیدن به آن را نخواهد داشت.

شایان ذکر است آئین اختتامیه هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی دانشجویان دانشگاه‌های افسری آجا با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ ناصر آراسته، رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی و جمعی از فرماندهان، مسئولان و پیشکسوتان آجا در محل حسینیه امیرالمومنین (ع) تیپ 72 شهید کوکبیان دو کوهه برگزار شد.

در این آئین، تعدادی از خانواده‌های شهدا و افسران نمونه دانشگاه‌های افسری آجا مورد تجلیل و تشویق قرار گرفتند.

 

کد خبر : ۲۷۴۱۸۰