خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع مدال آوران ورزشی مطرح کرد:

توجه به رفع دغدغه قهرمانان برای داشتن مسکن و شغل

رئیس مجلس گفت: دغدغه بسیاری از شما قهرمانان داشتن مسکن و شغل است٬ معتقدم باید به این مقولات توجه شده و من نیز حتما در این زمینه کمک خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی لاریجانی، عصر پنج شنبه در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران برون مرزی سال ۹۳ ورزش استان قم، که در تالار معصومیه (س) فرمانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری چنین مراسمی در آستانه میلاد امام علی (ع) بسیار خوب است، اظهار داشت: امام علی (ع) نماد جوانمردی و قهرمانی است و ایشان راهنمایی برای همه انسان‌ها و به ویژه ورزشکاران است.

وی افزود: امام علی (ع) برای همه مسلمانان شخصیتی ممتاز بوده و چه خوب است که وزارت ورزش و جوانان، در زمینه تدوین اخلاق قهرمانی، بر اساس آموزه‌های علوی حرکت کند، چرا که جامعه ما محب اهل بیت (ع) و ارادتمند شخصیت ارزنده و بزرگ امام علی (ع) است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید اخلاق علوی را در سنت قهرمانی شناخته و عمل کنیم، گفت: ما که بهترین الگو در اخلاق و جوانمردی را داریم، باید از این شخصیت ممتاز که برای همگان است، استفاده و یک منظومه‌ای برای اخلاق قهرمانی ارائه کنیم.

وی خطاب به ورزشکاران و مدال آوران برون مرزی در استان قم، گفت: افتاخر می‌کنیم که شما در استان قم و در عرصه ورزش حرفه‌ای حضور پر رنگی داشتید و این باعث افتخار همه ایرانیان است.

لاریجانی افزود: یکی از افتخارات شما قهرمانان ورزشی این است که بر روحیه همه ایرانیان و به ویژه جوانان، اثر می‌گذارید، چرا که وقتی شما در میادین بین المللی قهرمان کسب می‌کنید، باعث غرور همه جوانان کشور می‌شوید.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه‌های مختلف ورزشی از جمله ورزش قهرمانی و همین طور ورزش همگانی، تلاش‌های خوبی از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است که جای تشکر دارد؛ گرچه از نظر منابع مالی کمبودهایی هست که به همین دلیل در بودجه سال ۹۴ کشور بودجه وزارت ورزش افزایش یافته تا به ورزش کشور کمک شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ورزشکاران و قهرمانان کشور باید با برخورداری از امکانات مناسب برای ورزش حرفه‌ای و زندگی، از آرامش روحی برخوردار شوند.

وی به موضوع ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: ورزش همگانی نیز موضوع مهمی است که حرکت‌های خوبی برای آن شروع شده و برای تندرستی و سلامت جامعه امری ضروری است؛ از این رو، باید به آن توجه کرد؛ هم برای سلامت مردم و جامعه و هم برای آنکه وزارت ورزش و جوانان وزارت مهمی است که باید مورد حمایت باشد.

لاریجانی در پایان سخنان خود گفت: به من گفته‌اند که دغدغه بسیاری از شما قهرمانان و ورزشکاران، داشتن مسکن و شغل است که من حتما در این زمینه کمک خواهم کرد.

خاطرنشان می‌شود در پایان این مراسم از قهرمانان برون مرزی سال ۱۳۹۳ ورزش استان قم، با اهداء لوح تقدیر و هدایی قدردانی شد.

کد خبر : ۲۷۴۳۲۳