خبرگزاری کار ایران

در پیامی مطرح شد؛

آیت الله فاضل لنکرانی: کارگری افتخاری بزرگ است

استاد برجسته حوزه علمیه قم ضمن تبریک روز کارگر به همه کارگران، تأکید کرد: کارگری افتخاری بزرگ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پیامی ضمن تبریک روز جهانی کارگر به همه کارگران، نکاتی را بیان کرد.

متن کامل پیام این استاد برجسته حوزه علمیه قم به شرح ذیل است:

پیشرفت، ارتقاء و ترقی کشور، مبتنی بر کار کارگران و تولید تولید کنندگان است.

کار در اسلام آن قدر اهمیت دارد که طلب حلال مشکل تر از جهاد در راه خدا قلمداد شده است.

انبیاء نیز همه کارگر بودند و هر کدام کار مخصوص خود را داشتند؛ یا زارع، یا چوپان، یا آهنگر و ... بودند؛ در روایات آمده که انبیاء ما هر کدام یک شغل مخصوص به خودشان داشتند.

کارگری، کار برگزیدگان این عالم و کار مورد پسند خدای بزرگ بوده است.

کارگری و کار افتخاری است که خداوند متعال نصیب انسان کرده است.

باید کارگران عزیز ما با همت بیشتر، امروز چرخه تولید این کشور را بیشتر از گذشته به چرخش دربیاورند، چرا که امروز اگر تولید و کار در کشور رونق پیدا کند، نه تنها خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران است، بلکه خدمت بزرگی به اسلام عزیز است.

در خصوص آن چه که گاهی اوقات در برخی اذهان وجود دارد که کار مفید در این کشور بسیار کم و کوتاه است و این که گفته می شود گاهی اوقات عمر انسان را که بررسی می کنند از کار مفید، آمار بسیار کمی ارائه می دهند، از مسئولین محترم کشور می خواهم که یک برنامه ریزی برای افزایش کار مفید داشته باشند.

چرا باید گفته شود کار مفید برخی افراد در یک روز به یک ساعت هم منتهی نمی شود؟

خدا به انسان توانایی های فراوان و قدرت فراوانی داده است و باید از این قدرت خدادادی استفاده شده و انسان خلاقیت خود را به میدان بیاورد و کار کند.

از خدا استمداد می کنیم؛ آن کارگری که در میدان کار است و آن مسئولی که برنامه ریزی می کند و آن مدیر کارخانه و کارفرمایی که هست، همه و همه از خدا بخواهیم منابع و معادن و ذخایر خود هر چه بیشتر در اختیار بشر قرار دهد؛ البته تحقق این امر منوط به همت همه و به ویژه کارگران عزیز است.

امیدوارم این روز کارگر بر همه کارگران عزیز و زحمت کش کشورمان مبارک باشد و ما رونق این کشور را در امسال و سال های آینده بیش از سال های گذشته ملاحظه کنیم.

کد خبر : ۲۷۴۳۳۵