خبرگزاری کار ایران

حضور کاردار ایران در جمع ایرانیان انگلیس/ ارائه خدمات کنسولی در نیوکاسل

کاردارجمهوری اسلامی ایران درانگلستان در مراسم جشن میلاد مولی الموحدین حضرت علی (ع) که با حضور ایرانیان مقیم درمرکز اسلامی نیوکاسل برگزار شد، بر اهمیت تعامل با جامعه ایرانی تاکید کرد و آن را در راستای انسجام و همبستگی ملی دانست.

به گزارش ایلنا، محمدحسن حبیب‌الله‌زاده در این مراسم ضمن تبریک میلاد مولی الموحدین حضرت علی (ع)، تبادل نظر و گفت وگو با جامعه ایرانی مقیم خارج را مهم برشمرد و از توان معنوی و مادی آنها به عنوان یک سرمایه ملی یاد کرد .

وی ارایه خدمات و مشاوره های کنسولی به ایرانی ها درمناطق مختلف انگلستان را به عنوان یکی از راه های مهم ارتباطی با جامعه ایرانیان مطرح کرد وگفت: ارایه این خدمات، یکی از مهمترین اولویت های سفارت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

حبیب الله زاده با اشاره به نشست های صورت گرفته با ایرانیان مقیم انگلستان در شهرهای بیرمنگام، منچستر، کاردیف وگلاسکو و نیز اعزام هیات های کنسولی سفارت جمهوری اسلامی، برای ارایه خدمات کنسولی و مشاوره ای، گفت : بر اساس ارزیابی های میدانی صورت گرفته این اقدامات تاکنون نقش قابل توجهی در ایجاد همبستگی میان هموطنان ایرانی مقیم انگلستان داشته و مورد استقبال قرار گرفته است.

در پایان مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع)، کاردار غیر مقیم جمهوری اسلامی ایران با ایرانی های حاضر در این مراسم، به تبادل نظر درامور کنسولی، فرهنگی، علمی، آموزشی پرداخت.

در مراسم جشن فرخنده میلاد مولی الموحدین حضرت علی (ع) در مرکز اسلامی نیوکاسل، علاوه بر ایرانی ها، شماری از مسلمانان کشورهای دیگر نیز حضور داشتند .

هیات کنسولی جمهوری اسلامی با همکاری مرکز اسلامی نیوکاسل همچنین همزمان با میلاد فرخنده حضرت علی (ع) به ایرانیان مناطق شمال شرق انگلیس، خدمات و مشاوره کنسولی ارایه کردند.

کد خبر : ۲۷۴۴۹۴