خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی:

فریب نقشه غرب در بازی رقابت منطقه‌ای را نمی‌خوریم

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد که ایران فریب نقشه غرب در بازی رقابت منطقه‌یی را نخواهد خورد.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی، در جمع مردم، مسئولان و عشایر استان خوزستان با تجلیل از نقش و جایگاه عشایر و اقوام ایرانی در دفاع از مرزهای سرزمینی و اعتقادی کشورمان افزود؛ تکثر فرهنگی و قومیتی در کشور موجب شده فرهنگی بسیار غنی، پرنشاط و بهره‌مند از ظرفیت‌های مختلف داشته باشیم به گونه‌ای که هر قومیت به عنوان بخشی ارزشمند از پشتوانه فرهنگی و تمدنی ایران محسوب می‌شود.

وی افزود؛ در نهاد‌ها و قوانین ما نه تنها محدودیتی برای اقلیت‌ها و قومیت‌ها پیش بینی نشده، بلکه به عنوان فرصت و ظرفیت در نظر گرفته می‌شود در حالی که در کشورهای مدعی دموکراسی به‌ شدت با مذاهب اقلیت به‌ویژه مسلمانان و رنگین پوستان برخورد می‌شود.

شمخانی با اشاره به فتنه طراحی شده از سوی نظام سلطه و ایادی منطقه‌ای آن در خصوص ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و با سوء استفاده از عناصر خودفروخته؛ هدف آنها را مقابله با آبادانی در منطقه و درگیر کردن ظرفیت‌های داخلی کشور و جلوگیری از هم‌افزایی و پیشرفت ملت ایران عنوان کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به تحولات اخیر منطقه، مساله رقابت منطقه‌ای را تفکری استعماری و مربوط به دوره جاهلیت دانست که منطق اسلام آن را نمی‌پذیرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران فریب نقشه غرب در بازی رقابت منطقه‌ای را نخواهد خورد، کما اینکه در قضیه داعش نیز فریب داعش‌سازان را نخوردیم و در ‌‌نهایت ائتلاف ادعایی آنها با مشاهده تضادهای درونی و روشن شدن نیت‌های واقعی تجزیه‌طلبانه و جنگ‌افروزانه رسوا شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تخریب زیرساخت‌های اقتصادی مردم یمن، محاصره اقتصادی و مانع شدن از ارسال دارو را برخلاف احکام و اخلاق اسلامی توصیف و تاکید کرد: جهان اسلام تصمیمات نابخردانه توسط یک خانواده در عربستان که مورد حمایت آمریکاست را تحمل نخواهند کرد و آنان را به خاطر جنایت‌های صورت گرفته وادار به پاسخگویی می‌کنند.

شمخانی افزود؛ هم‌پیمان شدن با القاعده در یمن به خاطر مقابله با اراده و خواست مردم به عنوان یک ننگ تاریخی در کارنامه آمریکا و هم‌پیمانان آن ثبت شد.

وی هم‌چنین با اعلام حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از نظام سوریه به عنوان نظام مشروع و مورد حمایت مردم، بر گسترش تلاش‌ها به منظور مقابله با گروه‌های تروریستی در این کشور تاکید کرد.

شمخانی که صبح جمعه در مراسمی که به مناسبت سالروز آزادسازی هویزه برگزار شد در جمع مردم، مسوولان و عشایر استان خوزستان با گرامی‌داشت یاد و فداکاری‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی و بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی در منطقه هویزه، خاطرنشان کرد، کسانی که در هویزه دفاع می‌کردند، هدفشان فقط آزادسازی و حفظ خاک نبود بلکه از مرزهای عقیدتی نیز دفاع می‌کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت؛ نخستین شهید دولت (شهید جرفی) حاضر به ترک هویزه نشد و در کنار مردم ایستادگی کرد و هم‌چنین بازسازی هویزه بلافاصله پس از آزادی، نمونه‌هایی از همت والا و تعهد به سازندگی در کنار ایثارگری توسط مسوولان و مردم است.

شمخانی اولویت دادن به اهداف متعالی و انگیزه‌های فرا‌تر از قوانین علوم مدیریتی را کار ویژه مدیریت جهادی دانست و تاکید کرد؛ خوزستان با مدیریت جهادی حفظ و آزاد شد و با مدیریت و روحیه جهادی نیز ظرفیت‌های آن شکوفا و تبدیل به نگینی درخشان در کشور و منطقه خواهد شد.

کد خبر : ۲۷۵۶۶۷