خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

تهدید نظامی ایران، آمریکا را برای ابد پشیمان خواهد کرد

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: تهدید نظامی به ایران برای غرب پشیمانی ابدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران ضمن تسلیت شهادت حضرت زینب (س) و بزرگداشت یاد و خاطره اسلام‌شناس بزرگ شهید آیت الله مطهری گفت: روز کارگر و هفته معلم را گرامی می‌دارم و همچنین از شیخ صدوق که از عالمان خدمتگزار شیعه است را یاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: پنجشنبه هفته آینده روز شهادت هفتمین خورشید فروزان ولایت امام موسی کاظم (ع) است و ان‌شاءالله مردم در این عرصه سنگ تمام بگذارند.

خاتمی افزود: جریان حق و باطل در طول تاریخ استمرار داشته و تا قیام قیامت خواهد بود. و قرآن در اینباره مثل آب و کف را می‌زند، چراکه آب و کف همیشه است و در این میان جریان باطل را باید شناخت و تحت تاثیر ترفندهای این جریان قرار نگرفت.

وی تصریح کرد: امروز نباید تردید کرد که نماد جریان باطل جریان آمریکا و هم پیمانان آمریکا است و باطل مجسم را اگر کسانی بخواهند بشناسند، باید به رفتار قبیحانه اینها بنگرند. قرآن نماد استکبار را فرعون معرفی می‌کند با بیش از ۲۰ ویژگی که اگر دقت کنیم تمامی این ۲۰ ویژگی قابل انطباق با دوئل استکباری بویژه آمریکا است و امیدواریم‌‌ همان سرنوشتی که فرعون داشت یعنی نابودی و از بین رفتن این فراعنه نیز دچار آن شوند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان سه ویژگی قابل تطبیق شیاطین استکباری با ویژگی‌های یاد شده برای فرعون در قرآن کریم، تصریح کرد: قرآن فرعون را طاغی می‌داند؛ یعنی کسی که حد خود را نمی‌شناسد و تجاوز از حقش می‌کند و بنابر گفته قرآن، حد فرعون این است که بنده ضعیف و ذلیل خدا باشد. چرا که ادعای خدایی می‌کند.

وی یادآورشد: آمریکا یک کشور از میان کشورهای جهان است و حدش این است که خود را در حد یکی از این کشور‌ها بداند، اما در همه جای دنیا دخالت می‌کند و دامنه‌ این دخالت از یمن گرفته تا کشتار بحرین تا تولید گروههای تکفیری آدمکش و در طول ۵۰ سال اخیر آمریکا به ۵۰ کشور دنیا حمله نظامی مستقیم و به دخالت مستقیم کرده و اگر نام این اعمال طغیان نیست پس چه عملی طغیان تلقی می‌شود.

خاتمی در راستای تشریح اقدامات طغیانگرانه آمریکا افزود: شما در گوشه و کنار دنیا آتش افروزی می‌کنید و ما تردید نداریم امروز سرکش‌ترین کشور در جهان که نه به غریبه‌ها که حتی به مردم خود رحم نمی‌کند آمریکا است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به دومین ویژگی که در قرآن برای فراعنه که نماد استکبار هستند، بیان می‌کند افزود: تهدید دومین ویژگی است که قرآن برای فراعنه اظهار داشته، در قرآن آمده که فرعون ساحران را که با دیدن حقیقت الهی قصد داشتند ایمان بیاورند این گونه تهدید کرده که دست‌ها و پا‌هایتان را به صورت مخالف قطع کرده و شما را به دار می‌کشانم این شیوه فراعنه بوده و این فرعون زمان با هر کشوری که مخالفت دارد بلافاصله آن کشور را در زمینه‌های مختلف نظیر تحریم و مسائل دیگر تهدید می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در این یکی دو روز وزیر خارجه آمریکا و معاون رئیس جمهور آمریکا گفته که در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای گزینه نظامی علیه ایران روی میز است و پاسخ این سخن را رهبر معظم انقلاب داده‌اند که اولا شما غلط می‌کنید که متعرض ملت بزرگ ایران شوید؛ ثانیا دوره بزن در رو گذشته است و اگر قرار باشد آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند و متعرض ملت ایران شوند، ملت ایران تا آخر آمریکا را تعقیب می‌کند و این کشور را به روز سیاه می‌نشاند.

خاتمی خطاب به سران کشور آمریکا ادامه داد: ثالثا هشت سال ملت بزرگ ایران با شما‌ها جنگید و با امکاناتی که شما‌ها به صدام در جنگ دادید، می‌خواهید بار دیگر شانستان را امتحان کنید تا بفهمید ملت ایران چه درسی به شما می‌دهد؛ تهدید نظامی به ایران برای شما پشیمانی ابدی دارد و به گفته امام راحل عظیم الشان ملت ایران دندانهای آمریکا را در دهانش خرد خواهد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بعد از شعارهای پرشور مردم افزود: کشورهای ۱+۵ این شعار‌ها و این حماسه را ببینند، این نمونه‌ای از حماسه‌ای است که امروز در سراسر کشور صورت گرفته است. مذاکره کنندگان ایران هم این جمله را از رهبر انقلاب به یاد داشته باشند که عظمت ملت ایران در مذاکرات خدشه دار نشود و اگر ذره‌ای تحریف دیدند، مجلس مذاکره را بهم بزنند. طبق اصل ۵۲ کنوانسیون وین اگر در مذاکرات تهدیدی باشد آن مذاکره بی‌اعتبار است و ما نیز از مذاکره کنندگان می‌خواهیم زیر شبه تهدید مذاکره نکنند.

خاتمی افزود: ما کاری به بازیهای اوباما و کنگره و سنا نداریم مهم این است که ملت راه خود را یافته و استوار و ثابت خواهد ایستاد.

وی ویژگی دیگر فرعون در قرآن را تفرقه انداختن و حکومت کردن عنوان کرد و گفت: آمریکا به دنبال آن است که در عراق، سه دولت شیعه، سنی و کردی درست کند، اما دولت و ملت عراق متوجه این توطئه شده و اجازه این کار را نخواهد داد.

حجت الاسلام خاتمی در رابطه با مسائل یمن نیز به ذکر چند نکته پرداخت و تاکید کرد: مردم یمن یک خواسته معقول و مشروع دنیاپسند دارند و می‌خواهند بر سرنوشت خود مسلط باشند. حرف انصار حزب الله (انصارالله) این است که نمی‌خواهیم آمریکایی‌ها برای ما تعیین تکلیف کنند.

وی با اشاره به حملات ۴۰ روز اخیر علیه مردم یمن گفت: احادیثی از پیامبر وجود دارد که ایشان فرموده‌اند من یمنی هستم و هر کس یمن را دوست داشته باشد، من را دوست داشته و هر کس با یمن دشمنی کرده با من دشمن است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: یمن در فضای امام علی (ع) و مالک اشتر و عمار یاسر بوده و چگونه افرادی که این جنایات را انجام داده‌اند، پاسخگوی رفتار خود خواهند بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آمار بالای کشته شدگان و آوارگان و مجروحان حوادث یمن تاکید کرد: حکومت امروز سعودی‌ها یک حکومت دست نشانده انگلیسی است که محمدبن عبدالوهاب را سر کار آوردند که دستشان به خون مردم عربستان و کربلا و نجف آلوده است.

وی گفت: گویا مسئولان امروز عربستان مسئولیت اسلام ستیزی دارند و در حملات متعدد رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه با صهیونیست‌ها همکار بوده‌اند و مردم یمن امروز در حقیقت با اسرائیل و رژیم صهیونیستی می‌جنگند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: سازمانهای بین المللی نیز کارنامه ننگین خود را ادامه دادند و بستر جنایات امروز یمن را فراهم کردند از این عروسکهای استعمار هر کاری بر می‌آید و بشریت باید از این سازمان‌ها قطع امید کند.

خاتمی در ادامه گفت: برخی دول اسلامی نیز در حوادث یمن لکه ننگنی برای اسلام شده‌اند؛ برخی شریک جرم شده‌اند و برخی حمایت کرده‌اند. تاریخ این رفتار‌ها در حافظه خود ضبط می‌کند؛ چنانچه بشریت داغ خائن الحرمین را به پیشانی آل سعود زده و به یاری خدا، آل سقوط خواهند شد و نشانه‌های این سقوط را امروز می‌بینیم که با هر جنایت یک گام به سقوط نزدیک‌تر می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران در خاتمه تاکید کرد: امروز هر کاری که در حمایت این مظلومان از دست ما بربیاید، باید انجام شود و تظاهرات و اجتماعات باشکوه امت خداجو بعد از نماز جمعه امروز حداقل حمایت از مظلومان یمن است. خاتمی در ادامه چند جمله به زبان عربی برای مردم یمن صحبت کرد.

کد خبر : ۲۷۵۶۷۹