خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه‌قضاییه خبرداد:

احضار و بازداشت افرادی در ارتباط با پرونده دختر مهابادی

سخنگوی قوه‌قضاییه از احضار و بازداشت افرادی در ارتباط با پرونده دختر مهابادی خبرداد.

به گزارش ایلنا حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان داشگاه علوم قضایی، در مورد آخرین وضعیت پرونده مرگ دختر مهابادی، گفت:‌ از رسانه‌ها توقع این است که وقتی اتفاقی می‌افتد٬ تا ماهیت آن را نفهمیم آن را منتشر نکنیم زیرا در سطح بسیار وسیعی آن را نشر می‌دهیم و برای مردم مخاطره ایجاد می کنیم. یک سایت یا یک فرد نااهل کاری می‌کند، بعد ما آن را آنقدر منتشر می کنیم و پر و بال می دهیم، حال اینکه اصلا حقیقت چیز دیگری است.

سخنگوی قوه‌قضاییه چنی اقداماتی را تشویش اذهان عمومی و به مخاطره انداختن افکار عمومی است، گفت:‌ در این قضیه فردی به جهاتی این اتفاق برایش افتاده یا خودش برای خودش پیش آورده است. بعد یک فرد نااهل دیگر آمده کاری کرده و الان هم در حال بررسی است. این اصلا جا نداشت که این قضیه را به این شکل طرح کنند و به آن بپردازند.  اگر اجازه می‌دادند از همان اول درست رسیدگی می شد، شاید مشکلات کمتر بود. الان هم نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وارد شده اند و افرادی که در این زمینه لازم بوده احضار و بازداشت شده‌اند.

وی با بیان اینکه این پرونده در حال رسیدگی است، گفت: وقتی مسائل روشن‌تر شد من یا دیگران آن را خدمت شما مطرح خواهیم کرد.

معاون اول قوه‌قضاییه در مورد اعترافات متهم این پرونده نیز گفت‌: اجمالا اینکه تقصیر دارد، در این قضیه فی‌الجمله روشن است، ولی فعلا باید اجازه بدهیم موضوع رسیدگی و جزئیات روشن شود.

 

سخنگوی قوه‌قضاییه در مورد نامه رییس جمهور به رییس قوه‌قضاییه درباره مستندات ممنوع‌التصویری رییس دولت اصلاحات نیز گفت:‌ از خودشان سوال کنید. آقای روحانی، معاون و یا سخنگوی ایشان هیچ‌وقت چنین حرفی را نزده‌اند.

وی درباره نظر دستگاه قضایی با تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز ابراز کرد: دستگاه قضایی حتما با اصل این‌که یک تشکیلات هماهنگی باشد تا بتوان مبارزه بهتر،‌ سریع‌تر و قاطع‌تری با همه مفاسد از جمله مفاسد اقتصادی داشته باشیم، موافق است. در این زمینه طرحی هم در مجلس مطرح است و نشست‌های مشترکی هم با قوه قضاییه داشته‌اند.

معاون اول قوه‌قضاییه با تاکید براینکه  دیدگاه قوه قضاییه این است که این کار خلاف قانون اساسی و یک کار موازی و اضافی نباشد، ادامه داد: حتما با اصل یک مرکز هماهنگ برای مبارزه با فساد موافق هستیم.

خبرنگاری با بیان اینکه پرونده‌های آنتونوف و محمدجواد لاریجانی در سال قبل به نتیجه نرسیده‌اند، خواستار اعلام آخرین وضعیت این دو پرونده شد که سخنگوی قوه‌قضاییه اظهار کرد:صرفاً این دو پرونده نیست که از سال قبل به نتیجه نرسیده باشند و پرونده‌های دیگری نیز در این زمینه وجود دارند.

کد خبر : ۲۷۵۹۶۷