خبرگزاری کار ایران

همزمان با سفر عارف به بیرجند منتشر شد؛

بیانیه اعلام موجودیت انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بیرجند

انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بیرجند همزمان با سفر دکتر عارف به این استان بیانیه اعلام موجودیت خود را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا متن این بیانیه به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

از مؤمنان مردانی هستند که به پیمانی که باخدا بسته بودند وفا کردند، بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راه‌اند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده‏‌اند.
سوره احزاب؛ آیه ۲۳

مفتخریم به‌عنوان بخش کوچکی از جنبش همواره پویا و حقیقت‌جوی دانشجویی آغاز به کار انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه بیرجند را به اطلاع تمامی دانشجویان و دانشگاهیان و نخبگان فرهنگی و سیاسی کشور سرافرازمان ایران برسانیم و نوید آغاز فصلی نو در تاریخ فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی این دانشگاه را، به لطف خداوند متعال، بدهیم.

پس از قریب به ۵ سال سیطره فضای تک‌صدایی و رخوت بر دانشگاه، که بی‌شک مورد تأیید و وفاق مسئولان وقت کشور و دانشگاه بود، اینک جوانه‌ای نورسته، سر از خاک سرما دیده برآورده. جوانه‌ای که در‌‌ همان بدایت امر کوته‌نظرانی در پی زیر گام نهادن و از جا کندن ریشه آن بوده‌اند، اما نظر لطف پروردگار عالم، تلاش ایشان را بی‌نتیجه گذاشت.

«مدعی خواست که از جا بکند ریشه ما، غافل از اینکه خدا هست در اندیشه ما».

جوانه‌ای که فریاد در گلو خفته و بغض فروخورده دانشجویانی بود سال‌هادر ازای خیرخواهی و صلاح‌اندیشی‌شان مورد بی‌مهری قرار می‌گرفتند و پاسخ ندای حقیقت جویانه‌شان، احکام قهری و فشارهای به‌دور از انصاف بود.

بذری که پس از قریب به یک سال تلاش و پیگیری مداوم، علیرغم کارشکنی‌های بعضی اصحاب قدرت و نفوذ، امروز جوانه‌زده، بذر اصلاح‌طلبی و بهبودخواهی و احقاق حقوق بر حق دانشجویان و ملت شریف ایران است.

بذر مهرورزی و عدالت‌گستری، نه به معنای عوام‌فریبانه آن، که به معنای راستین آن است. بذر تدبیر و اعتدال، نه به‌عنوان شعاری انتخاباتی، که به‌عنوان مشی و منش است. بذر آزادی و آزادگی، ایمان و اخلاق، راستی و درستی، حقیقت‌جویی و حق‌طلبی، استقلال و جمهوری‌خواهی، انتقاد و نقدپذیری، قانون‌گرایی و دعوت به قانون، بذر حراست از انقلاب و آرمان‌های آن است.

دیری نخواهد پایید که در سایه الطاف باری‌تعالی این جوانه، درختی تنومند خواهد شد که دیگر هیچ طوفان و سرمایی یارای از پای درآوردن آن را نخواهد داشت. دیگر نخواهیم گذاشت آنانی که سنگ این مرز و بوم را به سینه می‌زنند. حال‌ آنکه جز منافع شخصی و گروهی خود هیچ در نظر ندارند، به بهانه‌های واهی سودای آتش زدن این میراث گرانقدر را در سر بپرورانند.

این میراث نه‌فقط میراث تلاش یک‌ساله مؤسسان این تشکل که میراث دانشجویانی که در سرد و گرم روزگار دست از عقاید خود نشستند و هزینه‌ها دادند، میراث دانشجویانی که در جنگ تحمیلی پاسبان مرزهای کشور عزیزمان ایران بودند، میراث دانشجویانی که در صف اول انقلاب برای استقلال و آزادی مردم و کشورشان به مبارزه پرداختند، میراث این معلمان راستین آزادگی، پایمردی، شجاعت و تقواست.

دانشجویان محترم، نیک می‌دانیم که پیمودن این راه پرفراز و نشیب جز با همراهی و همکاری شما ممکن نیست، لذا با آغوشی گشوده و با کمال افتخار از شما دعوت می‌کنیم که به این قافله بپیوندید تا مگر دست در دست هم از این دریای پرخطر گذر کرده و عامل به آنچه باشیم که به آن وعده داده‌ایم.

این تشکل نه ملک پدری شخص یا گروهی ست و نه محفلی خصوصی و محدود، بلکه متعلق به‌تمامی شماست، به‌عنوان دوستان و خدمتگزاران شما، منتظر حضور گرم و پرمهرتان هستیم.
باشد که قبول درگهش افتد

هیئت مؤسس انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه بیرجند

کد خبر : ۲۷۶۲۶۴