خبرگزاری کار ایران

امیر عطاءالله صالحی خبرداد:

اجرای دستور فرمانده کل قوا در ارتقای توان رزمی ارتش

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بلافاصله پس از دریافت فرمان فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مبنی بر ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح، قرارگاه مربوطه را با محوریت عملیاتی کردن فرمان معظم‌له تقویت کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، سرلشکر عطاءالله صالحی در حاشیه بازدید از مرکز اسناد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: فرامین و تدابیر فرمانده معظم کل قوا در رابطه با ارتقای روز افزون توان رزمی در دیدار اخیرشان با کارکنان ارتش به مناسبت ایام 29 فروردین - روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی - به فرماندهان و یگان‌های ارتش ابلاغ شده و با یاری خداوند متعال با تقویت قرارگاه مربوطه ارتش به آمادگی رزمی بیش از پیش که مدنظر فرماندهی معظم کل قوا است، دست خواهیم یافت.

فرمانده کل ارتش همچنین در بازدید از مرکز اسناد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ضرورت حفظ و نگهداری از اسناد ملی را بسیار مهم دانست و گفت: افراد با مراجعه به این‌گونه اسناد، افتخارات و ناکامی‌های پیشینیان خود را کشف و از دل آنها، راه آینده را استخراج می‌کنند.

صالحی در این بازدید با اشاره به اهمیت و توجه به پیشینه تاریخی یک کشور افزود: اگر تاریخ یک ملت به فراموشی سپرده شود در واقع شخصیت و هویت یک ملت فراموش می‌شود و اسناد باعث می‌شوند تاریخ یک کشور و پیشینه یک ملت در ذهن تاریخ باقی بماند.

وی در ادامه به اهمیت اسناد ملی در هر کشور پرداخت و گفت: همانگونه که شاهد هستیم امروزه کشورهای متجاوز در تجاوز به کشورها و ملت‌های دیگر سعی می‌کنند اسناد ملی آن کشور را از بین ببرند و با این کار، تاریخ آن کشور را نابود کنند و افتخارات تاریخی آن را از دید نسل‌های بعدی پنهان سازند.

فرمانده کل ارتش در ادامه، حفظ اسناد و آثار تاریخی را موجب هویت بخشیدن به یک ملت و کشور دانست و اظهار کرد: حفظ این اسناد که نشان از پیشینه ملل به ویژه ملت‌های آزاده دارد باعث می‌شود کشورهای استعمارگر چشم طمع به آن کشورها نداشته باشند یا حداقل ایستادگی‌های آنها در طول تاریخ در مقابل ظلم و ستم را مدنظر قرار دهند.

صالحی در پایان با تشکر از ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و همکاران وی که اهمیت حفظ اسناد بویژه اسناد تاریخ نظامی کشور را مدنظر قرار می‌دهند و در این رابطه مرکز اسناد جامعی را تشکیل داده و حفظ کرده‌اند، این مجموعه در نیروهای مسلح را بسیار ارزشمند دانست و توصیه کرد که نهایت دقت و کوشش در حفظ این اسناد و ارائه آنها به دانش پژوهان به عمل آید.

کد خبر : ۲۷۶۵۵۸