خبرگزاری کار ایران

موافقان ادغام فناوری اطلاعات و فضای مجازی:

ساختار گذشته نیازهای جدید ارتباطات را برآورده نمی‌‌کند

موافقان طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات با شورای عالی فضای مجازی تاکید کردند که با اجرای این طرح موازی‌کاری در خصوص مسائل فناوری‌های ارتباطی رفع می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات با شورای عالی فضای مجازی را در دستور کار داشتند و موافقان و مخالفان، نظرات خود را مطرح کردند.

زارعی: نمی‌توان با ساختار گذشته پاسخگوی نیازهای جدید در زمینه ارتباطات بود

علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در موافقت با این طرح گفت: جلسات شورای عالی فناوری اطلاعات به صورت محدود در دهه گذشته برگزار شده، این در حالی است که در دهه اخیر شاهد تحولات وسیع در عرصه فناوری‌های اطلاعاتی هستیم، بنابراین تصمیماتی که در گذشته در این زمینه اتخاذ شده امروز جوابگوی فضای اطلاعاتی و فناوری‌های ارتباطی نوین نیست. به دلیل اینکه امروزه بسیاری از شئونات اجتماعی و اقتصادی تحت تاثیر این موضوعات است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی‌توان با ساختار گذشته پاسخگوی نیازهای جدید در زمینه ارتباطات بود؛ نکته دیگر اینکه باید به مسائلی مانند امنیت ارتباطات و تهدیدهای سایبری توجه جدی شود، بعد از یک دهه باید ساختار متناسبی با فضاهای جدید ارتباطی آماده شود.

زارعی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی را به ریاست رئیس جمهور ابلاغ فرمودند بنابراین از لحاظ قانونی مسائل اجرایی همچنان در اختیار وزارتخانه تخصصی و هیات دولت خواهد بود.

علی‌پور: نظارت قوی‌تر مجلس در صورت ادغام دو شورای عالی فناوری اطلاعات و فضای مجازی

کمال علی پور خنکداری نماینده مردم قائمشهر در موافقت با این طرح افزود: طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات با شورای عالی فضای مجازی یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و نباید فراموش کرد رهبر معظم انقلاب تشکیل شورای عالی فضای مجازی را اصل انقلاب اسلامی دانسته‌اند پس بنابراین نباید در این زمینه دغدغه‌ و نگرانی وجود داشته باشد.

علی پور در این زمینه یادآور شد: طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات با شورای عالی فضای مجازی باعث نظارت قوی‌تر مجلس خواهد شد، مقام معظم رهبری در این زمینه فرموده‌اند که باید نقطه کانونی متمرکز ایجاد شود که این موضوع گویای این مطلب بوده که باید از موازی کاری جلوگیری شود.

غضنفرآبادی: خطرات احتمالی گسترش فناوری‌های اطلاعاتی رفع شود

در ادامه غضنفرآبادی نماینده مردم بم در موافقت با طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات با شورای عالی فضای مجازی افزود: مقام معظم رهبری با ابلاغ خود در تاریخ 17 اسفند سال 90 در خصوص تشکیل شورای عالی فضای مجازی موضوع را روشن کردند و با توجه به اینکه فضای فناوری‌های اطلاعاتی گسترش یافته بنابراین باید با پیروی از دستورات مقام معظم رهبری از خطرات احتمالی این پیشرفت‌ها نیز جلوگیری شود.

نماینده مردم بم در مجلس یادآور شد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات با شورای عالی فضای مجازی صورت گیرد و اگر ماده 4 قانون در این زمینه حذف شود یعنی موازی کاری در این رابطه رفع شده است.

کد خبر : ۲۷۶۶۸۱