خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی:

کامران از توضیحات وزیر دفاع قانع نشد

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: در نشست امروز "دهقان" وزیر دفاع برای پاسخگویی به دو سؤال نمایندگان در کمیسیون حاضر شد که در نهایت دهدشتی از پاسخ‌های وزیر قانع و کامران قانع نشد.

به گزارش ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: در نشست امروز مجددا جنایات و تجاوزات غیرانسانی آل سعود با استفاده از سلاح‌های غیر متعارف محکوم شد و بحث و بررسی آخرین تحولات در دستور کار کمیسیون در هفته آینده قرار گرفت.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی لایحه قوه قضائیه با عنوان تشکیل واحد پلیس قضایی در نشست امروز کمیسیون امنیت، گفت: این لایحه دارای یک ماده واحده با هفت تبصره است، که بر اساس آن پلیس قضایی زیر نظر رئیس قوه قضائیه تشکیل شده تا سه وظیفه ابلاغ، اوراق و‌ آرای قضایی، اجرای احکام کیفری و تعزیرات حکومتی و انجام سایر وظایف ضابط قوه قضائیه در موارد اجرایی را اجرا و انجام دهد.

وی ادامه داد: مطابق این لایحه ماموران پلیس قضایی به عنوان ضابط تابع قانون آیین دادرسی کیفری و سایر قوانین حاکم بر ضابطان قوه قضائیه هستند، همچنین در نشست امروز لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر بررسی شد که بر اساس ماده واحده این لایحه به دولت اجازه داده می شود که در استان بوشهر در محدوده‌ای که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، منطقه ازاد تجاری صنعتی ایجاد کند، منطقه یاد شده بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق ازاد خواهد شد.

نقوی حسینی ادامه داد: لازم به توضیح است که هیأت کمیسیون امنیت‌ملی عازم سوریه شدند، این هیأت به ریاست بروجردی و با عضویت کوثری، دهقان و عیسی زاده به دعوت کمیسیون امنیت ملی مجلس سوریه عازم سوریه شدند.

وی ادامه داد: در نشست همچنین بنابر این شد که طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای که یک فوریت آن قبلا رأی اورده، در کمیسیون مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و سایر طرح‌های مطرح شده اعم از طرح دو فوریتی که بنده تهیه کرده و بیش از 70 امضا دارد و همچنین طرح سه فوریتی تهیه شده از سوی کریمی قدوسی نیز در طرح مذکور ادغام شود و یک طرح جامع و همه جانبه که متضمن خطوط قرمز نظام، منافع ملی کشور و حقوق مسلم ملت ایران باشد به تصویب کمیسیون برسد تا هم حمایت همه جانبه از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای صورت گیرد و هم خطی مشی مجلس شورای اسلامی در مقابل 1+5 مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، ادامه داد: در نشست امروز همچنین دهقان وزیر دفاع جهت پاسخگویی به سؤالات مطروحه دهدشتی و کامران دستجردی در کمیسیون حاضر شدند که پس از استماع گزارش وزیر، دهدشتی قانع و کامران قانع نشد.

کد خبر : ۲۷۶۸۴۴