خبرگزاری کار ایران

زاهدی در توضیح پرونده ۳۲ میلیاردی:

قراردادهای صوری سه شرکت در پروژه‌‌های صندوق رفاه

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ریاست فعلی صندوق رفاه معتقد است سه شرکتی که صندوق رفاه با آنها برای افزایش سرمایه خود قرارداد بسته٬ اقدام به تعریف پروژه‌های صوری برای عقد قرار داد با صندوق رفاه کرده است.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد پرونده ۳۲ میلیاردی صندوق رفاه دانشجویی تصریح کرد: روز گذشته در کمیسیون آموزش از مسئولان فعلی و سابق صندوق رفاه دعوت بعمل آمد و استدلال‌های دو طرف در مورد پرونده یادشده به استماع نمایندگان کمیسیون رسید.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: براساس گفته‌های مسئولان سابق صندوق رفاه٬ این صندوق با مجوز هیات امنا اقدام به سرمایه‌گذاری برای افزایش سرمایه صندوق در سه شرکت کرده که این اقدام با توجه به اساسنامه صندوق رفاه انجام شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مقابل ریاست فعلی صندوق رفاه و وکیل وی معتقدند که سه شرکتی که صندوق رفاه با آنها برای افزایش سرمایه خود قرارداد بسته٬ اقدام به تعریف پروژه‌های صوری برای عقد قرار داد با صندوق رفاه کرده است. و این پروژه‌ها تماما به صورت صوری بوده است بنابران با توجه به صحبت‌های دو طرف ماجرا پرونده برای بررسی به حوزه قضاییه ارجاع شده است.

زاهدی ادامه داد: قرار شد مستندات هر دو طرف در مورد اظهارات خود به کمیسیون ارائه شود و براساس این مستندات و استعلام‌های انجام شده از قوه قضاییه کمیسیون گزارش منصفانه‌ای را تدوین و به مجلس ارائه دهد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان یادآور شد: از قوه قضاییه خواستاریم به صورت دقیق موضوع را پیگیری کند و در این میان هر کسی را که تخلف کرده٬ اعلام کند و اگر صندوق رفاه جرمی مرتکب نشده٬ این مسئله را نیز عنوان کند.

 

کد خبر : ۲۷۷۰۱۵