خبرگزاری کار ایران

به منظور حمایت از آرمان فلسطین صورت گرفت؛

بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت روز «نکبت فلسطینی»

وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز «نکبت فلسطینی» مجددا از آرمان فلسطین حمایت کرد.

به گزارش ایلنا٬ وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز «نکبت فلسطینی» ضمن تاکید مجدد بر حمایت از آرمان فلسطین، ملت‌ها و دولت‌های اسلامی را به هشیاری در برابر توطئه‌های رژیم‌صهیونیستی برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی فراخواند.

بیانیه‌ وزارت امور خارجه کشورمان به شرح زیر است:

از زمان شکل‌گیری رژیم نامشروع صهیونیستی در قلب سرزمین‌های غصب شده اسلامی در فلسطین، هر روزه شاهد افزایش رنج‌ها و محنت‌های مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و ملت‌های منطقه هستیم.

رژیم اشغالگر قدس طی ۶۷ سال گذشته علاوه بر ارتکاب جنایت‌های ضد انسانی در حق ملت بی‌گناه فلسطین، منشأ اصلی بحران‌های منطقه‌ای و تهدیدکننده واقعی امنیت و صلح جهانی بوده٬ که آثار آن هم اینک نیز در قالب بحران‌های منطقه قابل مشاهده است.

مصائب فعلی حدود ۶ میلیون فلسطینی آواره و هزاران فلسطینی دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی که در بد‌ترین شرایط به‌سر می‌برند و خانواده‌های داغدار قربانبان خشونت و تروریسم دولتی آن رژیم، جز با بازگشت کلیه آوارگان به سرزمین آبا و اجدادی خویش، رفع کامل اشغال، تعیین نظام آینده این سرزمین بر اساس همه‌پرسی از ملت اصلی فلسطین و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی قدس شریف پایان نمی‌پذیرد.

امروزه منطقه خاورمیانه از فلسطین گرفته تا سوریه و یمن و دیگر نقاط، در آتش فتنه صهیونیستی و جریان‌های تروریستی تکفیری مورد حمایت رژیم اشغالگر قدس و سیاست‌های غلط برخی دولت‌های همسو با آن رژیم شعله‌ور است و سکوت و بی‌تحرکی جامعه جهانی در برابر این اقدام‌ها، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر حمایت از آرمان فلسطین، ملت‌ها و دولت‌های اسلامی را به هشیاری در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی و فراموشی قضیه فلسطین بعنوان مسئله اصلی جهان اسلام، فرا می‌خواند.

کد خبر : ۲۷۷۲۶۷