خبرگزاری کار ایران

در دادگاه اتهامات توکلی صورت گرفت؛

انصراف جوانفکر٬ بقایی و مشایی از شکایت/ جلسه بعدی رسیدگی٬ سوم خرداد

دادگاه نماینده مردم تهران در مجلس و مدیر مسئول سایت الف که در دادگاه کیفری استان تهران شعبه ۷۸ آغاز شده بود٬ دقایقی پیش پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا جلسه دادگاه بررسی به اتهامات احمد توکلی ساعت ۱۰ صبح امروز به ریاست قاضی جلالی در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

حضور چهره‌های سیاسی برای حمایت از توکلی

از حاشیه‌های مهم این دادگاه٬ حضور جمعی از نمایندگان مجلس از جمله غلامرضا تاجگردون٬ علیرضا محجوب٬ نادر قاضی‌‌پور٬ جعفرزاده ایمن‌آبادی٬ الیاس نادران٬ حمیدرضا فولاگر٬ محمدرضا تابش٬ حجت‌الاسلام سقای بی ریا٬ امیرآبادی فراهانی٬ حسین نجابت٬ جعفر قادری٬ صادق زیباکلام٬ و برخی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای همچون حسین فدایی بود که برای حمایت از توکلی آمده بودند.

فتاحی نماینده دادستان در ابتدای دادگاه٬ به درخواست رئیس دادگاه قاضی جلالی کیفرخواست متهم را قرائت کرد.

انصراف علی‌اکبر جوانفکر از شکایت

قاضی جلالی قبل از این درخواست اعلام کرد که علی اکبر جوانفکر با ارسال لایحه‌ای به دادگاه از شکایت خود انصراف کرده و رضایت داده است.

در این جلسه که با حضور اعضای هیات منصفه برگزار شد٬ بعد از ارائه کیفرخواست٬ نماینده دادستان تاکید داشت این جلسه در جهت بررسی انتشار مطالب در سایت الف به مدیرمسئولی احمد توکلی است و ربطی به‌ شان نمایندگی ایشان ندارد.

صالحی امیری یکی از شکات احمد توکلی به بیان مطالب خود پرداخت که وکیل وی نیز مسائلی را در رابطه با صحبت‌های صالحی امیری بیان کرد.

پس از صالحی امیری جعفری وکیل سعید مرتضوی مطالبی را تحت این عنوان که سایت الف اخبار خلاف واقعی را به موکل ایشان نسبت داده بود٬ قرائت کرد.

انصراف بقایی و مشایی از شکایت/ امیدی به سرانجام نهایی پرونده نداریم

همچنین حسینی وکیل آقایان حمید بقایی و رحیم مشایی در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه موکلان ایشان پرونده‌های گوناگونی را در دادسرا دارند٬ ولی به هیچ یک از آنها تا به امروز رسیدگی نشده و به صدور کیفرخواست منتهی نشده٬ گفت: هنگامی که این کیفرخواست را مطالعه کردم٬ دیدم که اولین مورد اتهامی متهم٬ توهین به ریاست قوه قضاییه است. از آنجایی که موکلان من امیدی به سرانجام نهایی پرونده ندارند٬ برای آقای توکلی آرزوی موفقیت و پیروزی می‌کنیم و از شکایت خود انصراف و رضایت می‌دهیم.

جلسه بعدی دادگاه٬ سوم خرداد

در پایان؛ احمد توکلی در جایگاه متهم قرار گرفت و به ارائه دفاعیه مفصل از خود پرداخت که ریاست دادگاه به علت ضیق وقت درخواست کرد دفاعیات متهم به جلسه بعدی موکول شود و نماینده دادستان به ادامه طرح کیفرخواست خود بپردازد که این جلسه دادگاه در ساعت یک بعدازظهر به دستور قاضی جلالی اتمام یافت.

جلسه بعدی دادگاه در سوم خرداد ۹۴ برگزار می‌گردد.

کد خبر : ۲۷۷۶۲۸