خبرگزاری کار ایران

رایزنی امیرعبداللهیان با نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۷۳۲

در تماس تلفنی معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن در خصوص آخرین تحولات یمن رایزنی و تبادل نظر شد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به موارد متعدد نقض آتش بس پنج روزه و تداوم تجاوزات علیه مردم بی‌دفاع یمن، بر ضرورت تسریع در امر کمک رسانی به ویژه کمک‌های غذایی و دارویی برای مردم بی گناه یمن تاکید و اظهار داشت سازمان ملل و نهادهای امدادرسان لازم است برنامه گسترده، فوری و منظمی برای ارسال کمک‌ها به یمن به منظور جلوگیری از وخامت اوضاع انسانی داشته باشند و نقش نماینده ویژه دبیرکل در این زمینه مهم است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از آغاز گفتگوهای یمنی یمنی با مشارکت همه اطراف در یمن حمایت می‌کند و معتقد است گروه‌ها و احزاب یمن می‌توانند زیر نظر سازمان ملل به توافق پایدار دست یابند. جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های سازمان ملل در این زمینه حمایت می‌کند.

ولد الشیخ احمد نیز در این تماس تلفنی با برشمردن تلاش‌های سازمان ملل برای ایجاد و تمدید آتش بس در یمن بر ضرورت گفتگوهای یمنی در مکان مورد توافق گروه‌ها تاکید و اظهارداشت سازمان ملل تلاش های موثری برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم انجام داده که امیدوار است طی روزهای آینده به نتیجه برسد.

قرار است نماینده دبیرکل برای مشورت بیشتر از کشورهای منطقه و از جمله ایران دیدار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز