خبرگزاری کار ایران

جزئیات برکناری فرماندار جهرم؛

احمدی: نماینده و فرماندار اختلاف داشتند

سخنگوی وزارت کشور در خصوص عزل و نصب‌ها در استاندرای فارس گفت: ماجرا را پرسیدم و به من گفته شد پیگیری‌هایی از طرف نماینده جهرم شده است.

حسینعلی امیری٬ قائم مقام وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ در خصوص جزئیات برکناری فرماندار جهرم گفت: توضیح در مورد این مسئله را به استاندار فارس محول کردم؛ تنها این مطلب را می‌گویم که در تماسی که با استاندار فارس و معاون سیاسی استانداری فارس داشتم٬ ماجرا را پرسیدم و به من گفته شد پیگیری‌هایی از طرف نماینده جهرم شده٬ اما توضیحات تکمیلی را بهتر است شخص استاندار فارس در این خصوص ارائه دهد.

سیدمحمد احمدی٬ استاندار فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ با اشاره به مراسم تودیع و معارفه فرماندار جهرم گفت: آقای رضایی فرماندار جهرم نبود٬ بلکه سرپرست فرمانداری جهرم بود. واژه سرپرست معنای موقتی بودن این کار را می‌رساند.

وی افزود: با توجه به اینکه بنده شخصاً از آقای رضایی خواستم از صداوسیما به فرمانداری جهرم بیاید و با پایان دوره سرپرستی وی٬ پست مدیرکلی روابط عمومی و امور بین‌الملل استان فارس را به او پیشنهاد دادیم. وزارت کشور نیز کاملاً در جریان این مسئله است.

احمدی با تاکید بر اینکه در این موضوع هیچکس عزل یا برکنار نشده٬ گفت: مسئله فرمانداری جهرم هیچ ارتباطی به موضوع حمله به مطهری ندارد.

وی در پاسخ به اینکه نماینده مردم جهرم در مجلس٬ چقدر برای برکناری فرماندار این شهر به استانداری فشار آورده٬ گفت: مگر نمایندگان بیکار هستند که به دنبال برکناری فرمانداران باشند. البته در این که نماینده جهرم با آقای رضایی اختلاف سلیقه داشت٬ شکی نیست؛ شاید هم همین موضوع یکی از موارد و علل این اتفاق باشد. معتقدیم در یک استان و شهرستان همه نیرو‌ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

استاندار فارس با تاکید مجدد بر اینکه نماینده جهرم علیرغم دوستی با فرماندار٬ با او اختلاف دیدگاه داشت٬ گفت: از این قبیل موارد بسیار داشتیم٬ اما هیچ‌یک برای ما حاشیه‌ای ایجاد نکردند٬ بنابراین نباید از این ماجرا یک جریان درست کنیم.

وی در توضیح وضعیت فرماندار جهرم با اشاره به اینکه وزارت کشور مرجع صدور حکم فرمانداران است٬ گفت: ما آقای رضایی را به عنوان فرماندار جهرم پیشنهاد دادیم٬ اما وزارت کشور حکم او را برای ما ارسال نکرد٬ لذا آقای صحراییان را به عنوان فرماندار جهرم به وزارت کشور معرفی کردیم٬ که حکم او نیز مورد تایید وزارت کشور قرار گرفت٬ برای همین مراسم تودیع و معارفه فرماندار جهرم برگزار شد.

احمدی افزود: شهرستان جهرم، بیش از این از طریق سرپرست اداره شود٬ تداوم سرپرستی در شهرستانی مثل جهرم چندان جالب نبود. معتقدم به کار بردن کلمه عزل و برکناری در این خصوص کاملاً نادرست است.

وی گفت: با همه اینها ما مدیرکل روابط عمومی و روابط بین‌الملل استان فارس را به رضایی پیشنهاد کردیم٬ اما او نپذیرفت. من هیچ مشکلی با آقای رضایی نداشتم و معتقدم فرد بسیار خوبی است٬ اما اینکه گفته شود این اتفاق صرفا به دلیل فشار یک نماینده صورت گرفته٬ درست نیست.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه ما تحت تاثیر هیچ‌کسی قرار نمی‌گیریم٬ گفت: مشکلات آقای رضایی با نماینده جهرم به خودش ربط دارد و ما تحت تاثیر فشار یک نماینده کاری انجام نمی‌دهیم. ممکن است یک روز هم نماینده‌ای نخواهد من در دولت باشم. من ۲۹ فرماندار و ۱۰۲ شهردار در استان فارس دارم٬ بنابراین ترجیح می‌دهم فرماندار‌هایمان با همه نهاد‌ها هماهنگ عمل کرده و سیاست‌های دولت را اجرا کنند.

کد خبر : ۲۷۷۹۰۲