خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

ضرغامی و حامیان سوم تیر در راه مجلس

ضرغامی که روزی روزگاری جانشین علی لاریجانی در صداوسیما شده بود٬ این بار چشم به صندلی لاریجانی در بهارستان دوخته است.

هر چند در ظاهر صداوسیما نهادی فرهنگی است، اما وسعت این سازمان و گستردگی کار در آن در کنار مدیریت بزرگترین رسانه ایران سبب شده مدیران صدا و سیما بعد از جدایی از این نهاد٬ سودای قدرت در سر بپرورانند.

سودای همه مردان صداوسیما

صادق قطب‌زاده که زمانی می‌خواست راهی پاستور شود اما راهی سخت‌تر در انتظارش بود! علی لاریجانی نیز سودای ریاست قوه مجریه کرد و هرچند راه ریاست قوه را درست انتخاب کرد اما محاسباتش در نوع انتخاب قوه خیلی دقیق نبود و به ریاست قوه مقننه رسید. محمد هاشمی بعد از تلویزیون سال‌ها در دفتر سیاسی کارگزاران فعالیت کرد و بعد از پیروزی روحانی عرصه را برای جوانانی که مشی او را نمی‌پسندیدند٬ خالی گذاشت.

خیز ضرغامی برای کرسی بهارستان

به گزارش خبرنگار ایلنا عزت‌الله ضرعامی در این میان داستان متفاوتی دارد؛ مرد پرحاشیه تلویزیون بعد از جدایی از صدا و سیما کم‌کم از خبرها محو شد؛ نه مدیریتش به اندازه کافی خوب بود که اصولگرایان او را همچون لاریجانی روی چشم بگذارند و نه در میان هنرمندان جایگاه و منزلتی یافته بود.

این دانشجوی سابق خط امام نیز به سان هم‌قطارانش سودای سیاست دارد. هر چند وقتی خبرنگاری از او درباره حضور در انتخابات مجلس سوال می‌کند، ضرغامی می‌خندد و می‌گریزد٬ اما به نظر می‌رسد ضرغامی که روزی روزگاری جانشین علی لاریجانی در صدا و سیما شده بود٬ این بار چشم به صندلی علی لاریجانی در بهارستان دوخته است.

ضرغامی خوب می‌داند چطور لابی‌های لاریجانی با دو رئیس جمهور متفاوت٬ سبب شد دو تن از معاونان لایجانی در صدا و سیما -کردان و رحمانی فضلی- بر صندلی وزارت کشور بنشینند.

ضرغامی دوستانی دارد که در شهرهای دور و نزدیک مقبولیت و محبوبیتی دارند و حضور هر کدام از آنها در مجلس اعتبار عزت را بالا می‌برد. خود او در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که هیچ برنامه خاصی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی ندارد و فعلاً در استراحت به سر می‌برد و برنامه اصلی‌اش مطالعه، تحقیق و پژوهش است. با اینهمه فعالیت نزدیکان و دوستان او در شهرهای مختلف حکایت از داستان دیگری دارد.

فعالیت در شیراز٬ تبریز٬ کرمان٬ شهرکرد و قم؟

روزی که ضرغامی از معاونت پارلمانی صدا و سیما به ریاست این مجموعه رسید، فردی را به عنوان معاون پارلمانی منصوب کرد که بیشترین نزدیکی را با او داشت. ده سال بعد از آن روز٬ محمدرضا میرتاج‌الدینی اولین نفر در لیست ضرغامی است که شنیده می‌شود قصد ورود به انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز را دارد.

در کرمان هم زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که حجت الاسلام سیدجواد موسوی جدی‌تر از هر زمان دیگری آماده حضور در انتخابات مجلس می‌شود. او  پس از  ده  سال مدیریت در مرکز صدا و سیمای کرمان، به ریاست مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما در قم رفته اما گویا امید زیادی دارد که با رای کرمانی‌ها سال آینده در تهران به قانونگذاری بپردازد.

محمدباقر کشفی نیز از جمله شخصیت‌هایی است که در مورد او می‌گویند این روزها سودای نمایندگی مردم شیراز را در سر دارد و بیشتر از هر زمان دیگری در جلسات اصولگرایان استان شرکت می‌کند. او نیز مانند موسوی پیش از این ریاست صدا و سیمای استان فارس را بر عهده داشته و چون در عصر «پساضرغامی» جایی برای او در صدا و سیما تعریف نشده قصد ورود به مجلس کرده است

مرتضی تمدن مدیر سابق صداوسیمای خراسان و قم هم بعید نیست شانس خود را برای ورود به مجلس از تهران یا شهرکرد آزمایش کند. او نیز مانند میرتاج‌الدینی از حلقه نزدیکان احمدی‌نژاد به شمار می‌رود. در نزدیکی ضرغامی و احمدی‌نژاد همین بس که حامیان ضرغامی برای حضور او در انتخابات٬ خود را حامیان گفتمان سوم تیر می‌دانند.

گروه نزدیکان ضرغامی البته بیش از این پنج تن است٬ اما به نظر می‌رسد دیگر مدیران صداوسیما که به عنوان کاندید از شهرهای دیگر قصد ورود به انتخابات را دارند، بیشتر به دنبال بالا بردن وزن طرفداران ضرغامی در ائتلاف اصولگرایان باشند و در نهایت به نفع دیگر گزینه‌های اصولگرا از عرصه انتخابات عقب نشینی کنند.

کد خبر : ۲۷۷۹۱۱