خبرگزاری کار ایران

امیر اسماعیلی خبر داد؛

آغاز طرح مشارکت دفاع مردمی در پدافند هوایی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با حضور در منطقه پدافند هوایی جنوب از گروه پدافند هوایی جزیره خارک بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) هدف از این بازدید را ارزیابی طرح‌های دفاع مردمی و ارتقای توان رزم دانست و گفت: طرح مشارکت مردمی و مردمی کردن دفاع هوایی از مدت‌ها قبل در قرارگاه پدافند هوایی آغاز شده ‌است و با بهره‌گیری از آموزش‌های لازم در مناطق مختلف کشور از ظرفیت بومی و منطقه‌ای برای انجام ماموریت‌های پدافندی استفاده می‌کنیم.

اسماعیلی ارزیابی سرعت تصمیم‌گیری و پردازش صحنه عملیات توسط افسران جوان قرارگاه پدافند هوایی را از دیگر اهداف این بازدید دانست و اظهار داشت: همانگونه که در رزمایش محمد رسول‌الله (ص) از یک قرارگاه جوان در ماموریت‌های عملیاتی استفاده کردیم در تمام نقاط پدافندی از این ظرفیت بهره‌برداری خواهیم کرد و با تلفیق تجربه عملیاتی کارکنان باتجربه در کنار نیروهای جوان توان رزمی و عملیاتی پدافند را افزایش می‌دهیم.

در این بازدید طرح‌های مدیریت بحران، انتقال خانواده‌ها به مناطق امن در زمان بحران و ارزیابی سامانه‌های پدافندی با حضور امیر اسماعیلی و جمعی از معاونین قرارگاه پدافند هوایی انجام شد.

کد خبر : ۲۷۸۲۹۰