خبرگزاری کار ایران

موسوی بجنوردی در همایش بیداری قرآنی:

ایستادگی مرحوم آیت الله صادقی مقابل ساواک بسیار زیاد بود

ساواک در نجف نفوذ زیادی داشت اما مرحوم صادقی مقابل آن تشکیلات به خوبی ایستاد و در خصوص مصائب‌های ساواک سخنرانی‌های زیادی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله موسوی بجنوردی، عصر امروز پنج شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در سومین همایش بیداری قرآنی در تاریخ معاصر که به همت جامعة العلوم القرآن قم در محل سالن اجتماعات پژوهشکده امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی حرم امام (رض) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم آیت الله صادقی تهرانی نویسنده تفسیر الفرقان، گفت: ایشان قبل از امام راحل به نجف آمدند و این درحالی بود که تشکیلات ساواک در حوزه نجف، نفوذ زیادی داشت اما ایشان در مقابل آن تشکیلات به خوبی ایستاد و در خصوص مصائب‌های ساواک و حکومت شاه سخنرانی‌های زیادی داشت.

وی با بیان اینکه ایشان مجاهد نستوه بود، گفت: مرحوم آیت الله صادقی تهرانی شجاعت عجیبی در حوزه علمیه نجف به خرج می‌داد اما وقتی امام خمینی (ره) به نجف رفتند، انقلابیون جان دوباره‌ای گرفتند و اوضاع دگرگون شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان سخنان خود، گفت: تا انقلاب اسلامی زنده است، که انشاالله زنده است، نام مرحوم آیت الله دکتر صادقی تهرانی زنده است.

کد خبر : ۲۷۸۶۷۶